Ca iTunes vinde cea mai multa muzica digitala in SUA stiam deja, insa magazinul online al celor de la Apple ocupa prima pozitie si in ceea ce priveste continutul video. Un recent studiu al celor de la NPD dezvaluie faptul ca in SUA iTunes detine 66% din piata vanzarilor de filme si 67% din piata vanzarilor de show-uri TV, cel mai apropiat competitor fiind Xbox-ul cu 10% si respectiv 14%. Diferenta este colosala, insa ea este ceva mai mica daca vorbim despre continut video inchiriat, acolo iTune avand doar 45% din piata, cel mai apropiat competitor fiind Amazon, compania detinand o cota de piata de 18%.
Apple has successfully leveraged its first-mover advantage and of iTunes, iOS, and the popularity of iPhone and iPad to dominate the digital sale and rental markets for movies and music. While worthy competitors have come along, no other retailer has so thoroughly dominated its core entertainment product categories for so long. We’ve seen big name entertainment retailers lose share, and even close, as their customer satisfaction metrics faded; however, that’s clearly not the case with iTunes. Customers are quite happy with the store.
Daca va intrebati ce anume a generat vanzari atat de mari, ei bine ecosistemul iOS a fost unul dintre punctele forte ale iTunes Store-ului, multa lume achizitionad continut multimedia de pe iDevice-uri, accentul fiind probabil pus pe tabletele iPad. Intr-un clasament al nivelului de satisfactie, Apple obtine 70% din voturile consumatorilor, compania fiind in topul corporatiilor care genereaza cel mai mare nivel de satisfactie in randul consumatorilor. iTunes Store-ul este o afacere de zeci de miliarde de dolari, Apple reusind sa genereze asemenea incasari multumita iOS-ului sau.