Intr-un articol interesant publicat acum cateva zile, cei de la CNN explica o teorie conform careia linia de smartphone-uri Samsung Galaxy S4 lansate de catre Samsung ar fi un fel de gadget spam. Separat de terminalul original, Samsung a lansat inca 4 terminale sub brandul Samsung Galaxy S4, insa fiecare este dedicat unui segment diferit al pietei, terminalele purtand denumirile: Galaxy S4 Mini, Galaxy S4 Zoom, Galaxy S4 Active si Galaxy S4 Mega. Dintre cele 4, doar Galaxy S4 Active are un design si componente asemanatoare cu cele ale terminalului original, restul purtandu-i doar numele, insa avand caracteristici de design diferite, dar si componente in mare parte diferite.
Avand in vedere ca brandul Samsung Galaxy S4 este unul puternic, cei de la Samsung au decis sa lanseze pe piata diverse terminale care poarta, in mare, aceeasi denumire dar sunt diferite. Ideea este ca brandul le da potentialilor clienti increderea de a cumpara, el fiind unul recunoscut in lumea intreaga, insa lansarea atat de multor terminale sub aceeasi “umbrela” este considerata a fi “gadget spam” de catre cei de la CNN. In mare, ei au dreptate, deoarece Samsung exploateaza piata cu produse care sunt diferite dar ascunse sub un nume dau consumatorilor increderea de a face o achizitie si acest lucru functioneaza.
Avand in vedere ca lumea inca nu a inceput sa se planga de aceasta strategie, lucrurile nu soe vor schimba prea curand, cei de la Samsung facand bani multi de pe urma sa.