V-am vorbit despre noul chip M7 al celor de la Apple, co-procesorul avand rolul de a elibera procesorul de diverse sarcini legate de monitorizarea senzorilor din iDevice-uri, insa functionalitatea sa ar urma sa fie mult mai complexa. Stim ca acest chip M7 preia date de la accelerometru, giroscop si compas(busola), insa desi Apple a explicat ca totul se face in ideea de a imbunatati autonomia bateriei si performantele iPhone 5S, compania are are si alte planuri. In baza acestui chip, aplicatia Apple Maps stie daca noi conducem o masina, ne oprim, parcam si continuam sa folosim functiile sale de navigare plimbandu-ne pe jos(schimband automat sistemul de directionare), acesta indicand terminalului sa nu ne ceara sa ne conectam la retele Wi-Fi cand conducem, blocand verificarile turnurilor de telefonie in momentul in care utilizatorul sta foarte mult timp intr-un loc si probabil doarme
M7 knows when you’re walking, running, or even driving. For example, Maps switches from driving to walking turn-by-turn navigation if, say, you park and continue on foot. Since M7 can tell when you’re in a moving vehicle, iPhone 5s won’t ask you to join Wi-Fi networks you pass by. And if your phone hasn’t moved for a while, like when you’re asleep, M7 reduces network pinging to spare your battery.
Mai mult decat atat, chip-ul M7 ar verifica in momentul in care noi ne parcam masina, i-ar memora locatia, iar in momentul in care ne intoarcem in spatiul din vecinatatea parcarii, aplicatia Apple Maps ne-ar ajuta sa regasim rapid masina. Apple intentioneaza sa foloseasca un sistem asemanator si pentru a oferi un sistem de harti ale interiorului cladirilor, dandu-ne posibilitatea de a naviga in interiorul lor, senzorii din iPhone ghidandu-ne prin locatie. Din pacate toate aceste noutati legate de hartile interioare urmeaza sa isi faca aparitia abia in iOS 8, deci deocamdata ramanem doar cu ceea ce v-am povestit pana la acest sistem.