Sony este una dintre companiile partenere ale Apple si desi in 2013 nu a avut o contributie covarsitoare la vanzarea de smartphone-uri si profitul generat de aceasta divizie a sa a fost mic, un reprezentant al companiei are totusi cateva sfaturi pentru Apple. Pierre Perron, seful diviziei mobile a Sony si presedintele subsidiarei europene, sustine ca Apple pierde clienti si bani deoarece lansarea iPhone-uri noi doar o singura data pe an, o strategie ce ar implica doua lansari putand creste substantial profitul.
There is a cycle in the chipset market which can give us the opportunity to launch a new product more often than once a year. This market is going very fast. Because mobile consumers are more demanding when it comes to entertainment experience, [they] want to access music, game experiences, faster [and] easier, in a more integrated way.
Perron sustine ca Apple ar trebui sa lanseze iPhone-uri cu modificari minore de cel putin doua ori pe an, motivatia afirmatiilor sale avand la baza faptul ca utilizatorii doresc sa aiba in mod constant cele mai noi tehnologii in propriile terminale. Ca si exemplu, Pierre perron a dat terminalul Sony Xperia Z2 care a fost prezentat la Mobile World Congress 2014 la doar 5 luni distanta de Sony Xperia Z1, Sony fiind de parere ca ai sai clienti trebuie sa aiba intotdeauna cele mai bune tehnologii disponibile pe piata.
Problema cu aceasta strategie este ca toti cei care si-au cumparat un terminal acum 5 luni se vor simti inselati acum deoarece un dispozitiv mai puternic este disponibil si ei probabil nu au bani. In timp acest lucru genereaza frustrare, iar pana acum strategia celor de la Apple s-a dovedit a fi mult, mult mai eficienta decat strategia Sony.