iPhone 5C este unul dintre smartphone-urile Apple care nu a avut parte de succes, cel putin nu in masura in care se astepta compania, analistii americani sau consumatorii. Daca pana acum au fost dezvoltate diverse teorii pentru acest insucces, un analist american vine cu una noua, cat se poate de ciudata, mai ales pentru un dispozitiv de acest gen. Conform informatiilor obtinute din urma unui studiu efectuat in SUA, iPhone 5C nu ar fi avut succe din cauza carcaselor pe care utilizatorii le folosesc pentru a-si proteja terminalele.
First, we believe there is a significant value increase in purchasing the 5S (Touch ID, A7 chip) vs the 5C and consumers recognize this as well. Second, we believe that the concept around colors as a unique selling point has not worked as well as it had with iPods because a significant number of smartphone users cover their smartphones with cases, which was typically not the trend for iPod owners.
Analistul sustine ca Apple a incercat sa aplice la iPhone-uri o metoda de succes utilizata in iPod-uri si anume colorarea carcaselor. Daca in cazul iPod-urilor strategia a avut succes, in cazul iPhone-urilor ea nu are si asta pentru ca utilizatorii folosesc carcase pentru a-si proteja iPhone-urile de zgarieturi si accidente. Ascunderea culorilor folosind diverse carcase ar fi fost unul dintre motivele in baza carora iPhone 5C nu ar fi generat vanzari atat de mari, cel putin asta crede analistul american.
Facand diferenta dintre realitate si fictiune putem trage concluzia ca pretul si 2 ani de critica la adresa plasticului au facut iPhone 5C indezirabil, insa oricine poate crede orice doreste.