In cursul zilei de vineri am avut ocazia de a participa la un worshop de tehnologie organizat de catre BMW Romania, reprezentanta producatorului german propunandu-si sa ne arate evolutiile tehnologice din noile masini disponibile pe piata. Incep cu partea de conectare la masina, noile modele ale BMW permitand interaconectarea cu asistentul Siri pentru comenzi vocale, dar lucrurile sunt mult mai complicate de atat daca aveti modulul Apps al sistemului Connected Drive.
Prin intermediul acestui sistem veti avea posibilitatea de a va conecta iPhone-ul la masina folosind o conexiune USB si veti putea utiliza una dintre aplicatiile disponibile pentru voi pentru a interactiona cu prietenii pe Facebook sau Twitter, pentru a asculta muzica prin Deezer si nu doar atat. Cei de la BMW au conceput o serie de aplicatii potrivite pentru a fi utilizate in masina, una dintre cele mai interesante dintre ele permitandu-va sa inregistrati tururi de pista si sa va comparati timpii de rulaj cu prietenii vostri si multe altele. BMW este primul producator de masini care aduce acest tip de interactiune pentru utilizatori in Romania si folosind sistemele de comenzi vocale, ele va scutesc de coborarea privirii de la drum pentru a afla ce au mai publicat prietenii vostri pe Facebook.
De la aplicatii trecem la un nou sistem Hi-Fi montat de catre cei de la BMW in masinile proprii, el fiind produs de catre Bang & Olufsen in ideea de a va schimba complet experienta de a asculta orice continut audio intr-o masina. Practic noul sistem audio gandit de catre BMW este un home cinema montat intr-o masina si fie ca ascultati muzica, sau vizualizati un film in timp ce asteptati pe cineva, veti avea parte de o experienta grozava pe care cu greu o veti mai reintalni intr-un automobil.
Continuam cu unul dintre sistemele mele favorite pentru noile masini BMW, el fiind numit BMW Night Vision si cred ca va puteti imagina exact ce presupune instalarea sa intr-o masina. Aflat la a treia generatie, BMW Night Vision a fost dezvoltat in ideea de a va ajuta sa evitati coliziunile cu pietoni sau animale mari in timpul deplasarii, el folosind o camera cu termoviziune si LED-uri montate in proiectaorele de ceata pentru a identifica oamenii si animalele, dar si pentru a le marca.
Totul incepe cu afisarea oamenilor sau animalelor in sistemul de navigatie sau heads-up display, precum in imaginea de mai sus, proiectoarele de ceasta indicandu-le in fata masinii voastre, in pozitia in care se afla. Partea interesanta este ca luminile vor urmari oamenii sau animalele in timp ce se misca prin fata masinii voastre, astfel ca veti sti in orice moment exact unde se afla ele si veti putea evita o coliziune. Ca sa fiu sincer, sistemul este perfect pentru drumurile de noapte facute prin Romania, BMW Night Vision putandu-va salva viata intr-o varietate de situatii.
In continuare va vorbesc despre asistentul de faza lunga pentru masinile BMW, acesta avand rolul de a controla in mod dinamic farurile masinii pentru a nu deranja participantii la trafic in momentele in care aveti activata faza lunga. Masinile care au acest sistem activ folosesc o camera video pozitionata pe parbriz pentru a identifica masinile aflate in fata noastra, in momentul identificarii lor asistentul de faza lunga modificand automat zona acoperita de faza lunga pentru a nu deranja ceilaiti participanti la trafic.
In imaginea de mai sus veti vedea exact despre ce vorbesc, asistentul faza lunga fiind capabil sa creeze un spatiu neacoperit in pozitia in care se afla masina in fata voastra, existand totodata optiunea de a dezactiva faza lunga pentru farul stang sau drept in situatia in care o masina se apropie din sens opus.
Inainte sa va vorbesc despre experienta mea cu BMW i3, va aduc in atentie un sistem numit BMW Park Assist, el facand practic o parcare laterala a masinii utilizatorului. In momentul in care gasiti un loc de parcare liber, pozitionati masina in dreptul celei din fata locului de parcare, sistemul BMW Park Assist va recunoaste automat spatiu si folosind camerele/senzorii montati pe masina va parca automat automobilul, treaba voastra fiind sa tineti apasat un buton in timpul procedurii.
In testele facute de catre cei de la BMW in locatie sistemul a functionat relativ bine, el avand mici probleme in a se activa in zone cu spatiu mic intre masini, partea buna fiind ca el este gandit pentru a se opri automat in cazul in care un obiect impiedica intrarea voastra in spatiul de parcare, camere montate in fata si in spatele vehiculului afisandu-va un feed LIVE cu ceea ce se intampla in jurul vostru.
In final ramane sa va vorbesc despre BMW i3, masina electrica produsa de catre BMW despre care probabil ati auzit o multitudine de informatii pana acum. Dupa cum probabil va imaginati deja, BMW i3 este gandit in totalitate pentru a fi cat se poate de usor si aerodinamic, constructia speciala permitandu-i sa obtina o autonomie de pana la 140 KM la o incarcare care dureaza pana la 8 ore la o priza normala si pana la 4 ore la o priza cu sistem fast charge.
Sistemul de navigatie al BMW i3 calculeaza automat distanta pe care o poate parcurge un utilizator cu energia disponibila in baterie, afisand inclusiv pe o harta locatiile in care oricine poate ajunge cu energia disponibila pentru el. Cu 170 de cai putere si o viteza maxima de 160 KM/h, BMW i3 este mult mai sprinten decat v-ati imagina si, ca sa fiu sincer, este o masina de oras perfecta, chiar si pentru cei carora le plac masinile rapide.
Probabil va vine greu sa credeti, dar BMW i3 accelereaza de la 0 la 100 KM/h in mai putin de 8 secunde, iar in momentul in care apasati acceleratia simtiti din plin toata puterea motorului electric. Desi masina este puternica, ea este extrem de usor de manevrat si foarte confortabila pentru sofer, pasagerii neavand parte de chiar atat de mult spatiu sau de o metoda usoara de a se urca in masina. Chiar si asa, eu am ramas placut impresionat de BMW i3, iar daca ar fi sa-mi iau o masina electrica as alege cu siguranta una similara, daca Romania va avea vreodata statii de incarcare electrice disponibile in la fel de multe locatii precum benzinariile.