Anual agentia de analiza a pietelor terminalelor mobile, Nielsen, publica diverse studii privind gradul de utilizare al acestor produse, dar si al aplicatiilor dedicate lor. Pentru 2014 ei au publicat un top al celor mai utilizate aplicatii din SUA pe terminalele mobile active acolo, iar in imaginea de mai sus aveti un grafic in care este prezentat numarul de utilizatori unici.
Pe prima pozitie se afla, desigur, Facebook cu 118 milioane de utilizatori, pe locul al doilea Google Search cu 90 de milioane de utilizatori, pe locul 3 YouTube cu 88 milioane de utilizatori, pe locul 4 Google Play cu 84 milioane de utilizatori, iar pe locul 5 Google Maps cu 79 milioane de utilizatori. Pe 6 regasim Gmail cu 72 de milioane de utilizatori, Facebook Messenger cu 53 milioane utilizatori, Google+ cu 48 milioane utilizatori, Instagram cu 43 milioane utilizatori si aplicatia Music a iOS cu 42 milioane utilizatori.
Aceste date ne arata ca aproximativ 10% din numarul total al utilizatorilor Facebook Messenger vine din SUA, insa interesanta este lipsa aplicatiei WhatsApp Mssenger. In alta ordine de idei, Facebook are 3 aplicatii in top, Google 6 aplicatii, iar Apple doar una, cele trei companii fiind singurele din SUA, sau de pe glob, reprezentate in acest top cu vreo aplicatie.
Bonus pentru toate acestea avem si un grafic in care sunt prezentate principalele sisteme de operare pentru terminale mobile si cotele lor de piata din SUA. iOS-ul se afla cu doar 9 procente in spatele Android-ului si probabil cifrele acestea se vor schimba usor in favoarea sistemului de operare Apple dupa vanzarile puternice din perioada Craciunului.