In Q4 2014 compania Apple a vandut putin peste 21 de milioane de tablete iPad in intreaga lume, cifra fiind cu aproximativ 20% mai mica decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. Tim Cook a recunoscut ca lansarea iPhone 6 si iPhone 6 Plus urma sa afecteze vanzarile de tablete iPad, lucru care s-a si intamplat, probabil in masura calculata de Apple. Cook sustine ca tabletele iPad sunt ignorate de unii clienti care prefera sa cumpere un iPhone cu ecran mare sau poate chiar un Mac, iar Q4 2014 a demonstrat din nou ca iPad-urile nu mai sunt in gratiile utilizatorilor.
There’s probably some level of cannibalization that’s going on, with the Mac on one side and the phone on the other. First-time buyer rates are very high. By very high, I mean that if you look at some of the developed markets, like the US, Japan, the UK, you would find that 50 percent of the people are buying an iPad for the first time. If you look in China it’s over 70 percent. And so when you have that kind of first-time buyer rates, you don’t have a saturated market.
Tim Cook a afirmat ca in general posesorii de tablete iPad isi schimba produsul o data la doi ani de zile si ca in aceasta idee Apple trebuie sa caute piete in care sa atraga clienti noi. In momentul de fata 50% dintre cei care au cumparat o tableta iPad in pietele dezvoltate au cumparat pentru prima oara acest produs Apple, procentul fiind de 70% in China. Combinand acestea si cu faptul ca iPad-urile insumeaza 71% din traficul total de internet generat de tablete, Tim Cook este increzator ca acest produs Apple are un viitor stralucit.
Desigur ca Apple trebuie sa isi regandeasca strategia de promovare a iPad pentru a o mentine in atentia lumii, dar probabil va reusi sa o salveze.