Zilele acestea s-a tot vorbit despre un interviu acordat de catre Jony Ive unei prestigioase publicatii din New York, in ea vicepresedintele senior al Apple facand cateva dezvaluiri extrem de interesante. Printre ele se afla si una legata de smartwatch-ul Motorola, Ive criticand sistemul Moto Maker care le permite utilizatorilor sa-si personalizeze unitatile dupa bunul plac. Ive considera ca lansarea acestui sistem lasa designerul fara vreun fel de responsabilitate in legatura cu produsul pe care l-a lansat pe piata, utilizatorul fiind cel care decide cum arata produsul, designer-ul avand un impact mai mic asupra experientei clientului.
In one of our conversations, Ive was scathing about a rival’s product, after asking me not to name it: “Their value proposition was ‘Make it whatever you want. You can choose whatever color you want.’ And I believe that’s abdicating your responsibility as a designer.” Cook told me, “Jony has better taste than anyone I ever met in my life,” and Ive might not demur.
Nemultumit de aceste afirmatii, presedintele Motorola Rick Osterloh a declarat ca, in opinia sa, utilizatorii ar trebui sa fie implicati in procesul de creare al design-ului pentru produse, dar istoria ne-a aratat ca tot ceea ce a facut Apple a fost mai bun. Separat Osterloh a criticat preturile terminalelor iPhone, considerandu-le exagerat de mari, el spunand ca pentru viitor este ideal ca preturile smartphone-urilor sa fie mult mai accesibile. Adevarul este ca preturile iPhone-urilor sunt foarte mari in unele zone de pe glob, iar acest lucru i-a adus companiei americane o “avere” de 170 de miliarde de dolari si in ciuda criticilor competitorilor, politica sa de preturi nu se va schimba prea curand.