Anul 2014 nu a fost unul 100% grozav pentru producatorii de smartwatch-uri, produsele atragand atentia unui numar destul de mic de utilizatori, in ciuda promovarii agresive in aproape toate canalele. Conform celor de la Smartwatch Group, care au analizat independent vanzarile de smartwatch-uri de pe intregul glob, 6.8 milioane de unitati au fost comercializate in intregul an 2014 de catre diversi producatori. Conform aceleiasi companii de analiza a pietei globale, pretul mediu de vanzare al unui smartwatch in 2014 a fost de 189$, acesta fiind cu 36% mai mic decat cel de 225$ inregistrat in cursul anului 2013.
In ceea ce priveste incasarile producatorilor, acestea s-au ridicat la 1.29 miliarde de dolari in 2014 fata de 711 milioane de dolari in 2013, vanzarile crescand cu 83% intr-un singur an de zile. Intr-un mod nu foarte surprinzator, Samsung a fost principalul producator de smartwatch-uri in 2014, compania coreeana vanzand nu mai putin de 1.2 miliaone de unitati in intregul an, sau aproape o sesime din total. Compania din Coreea de Sud a fost urmata de catre Pebble cu vanzari de 700.000 de unitati, insa americanii au obtinut doar 7% din totalul incasarilor pentru toti producatorii, cu 3% mai putin decat Motorola.
Conform celor mai recente zvonuri, Apple ar fi comandat 5 – 6 milioane de unitati ale Apple Watch pentru lansarea din aprilie, numarul fiind aproape la fel de mare precum vanzarile totale ale acestei categorii de produse in anul 2014. Unii analisti sunt de parere ca Apple va vinde intre 26 de milioane si 42 de milioane de unitati ale Apple Watch in anul 2015, cifra maxima fiind de 7 ori mai mare decat vanzarile totale de smartwatch-uri in 2014. Acestea fiind spuse, asteptarile sunt foarte mari pentru Apple Watch, insa ramane de vazut daca produsul se va ridica la inaltimea lor.