2015 a inceput foarte bine pentru compania Apple, Tim Cook anuntand cele mai bune rezultate financiare ale companiei din intreaga sa istorie, iar analistii au inceput sa vada din nou cu ochi buni Apple, vanzarile de terminale iPhone 6 si iPhone 6 Plus ajutand-o sa revina in atentia lumii intregi, asta pana cand Apple Watch a fost prezentat din nou.
Apple a cheltuit sume impresionante de bani pentru promovarea acestui produs, mai mult decat face in cazul iPhone-urilor, iar toata propaganda creata de catre ea i-a adus vanzari peste asteptari pentru ceas, estimarile analistilor dandu-ne de inteles ca Apple urmeaza sa incaseze peste 2 miliarde de dolari in urmatoarele saptamani multumita acestui produs.
In ciuda faptului ca Apple Watch este un succes, din pacate el aduce pentru cei de la Apple si o premiera negativa, iar aici vorbim despre “lansarea” anuntata de catre compania Apple pentru noul sau produs, “lansare” care in final nu va mai avea loc deoarece nu exista suficient de multe unitati pentru a fi livrate in magazine in vederea achizitionarii pe loc.
Desi Apple a lansat iPhone-uri care au generat mult mai multe vanzari si au avut cerere mult mai mare decat Apple Watch, in cazul acestui produs compania americana a fost pentru prima oara pusa in situatia de a anula lansarea din magazine deoarece nu are stocuri suficiente pentru a le vinde oamenilor si asta va supara foarte multe persoane.
Dupa cum am observat deja in cateva randuri, lansarile produselor Apple reprezinta momente importante din viata unor fani carora le place sa astepte la coada pentru a cumpara produsul din magazin si a participa la intreaga experienta oferita de eveniment. In cazul Apple Watch dezamagirea va fi mare pentru cei care vor astepta in 24 aprilie in fata magazinelor si puteti fi siguri ca vor fi oameni care se vor incapatana sa stea acolo desi Apple a spus clar ca nu va vinde ceva.
Am o vaga presupunere ca Apple va trimite stocuri extrem de mici ale Apple Watch catre anumite magazine din cele 9 tari in care este programata lansarea in ideea de a vinde ceva celor care vor veni sa cumpere un produs, insa per total vorbim despre un esec al celor din Cupertino de a organiza o lansare adevarata pentru un produs.
Avand in vedere evolutia lui Tim Cook si succesul produselor lansate de catre el, momente de acest gen sunt cu siguranta greu de suportat de catre CEO, insa luand in considerare dificultatile generate de producerea unui dispozitiv care ofera atatea optiuni de personalizare, multi vor intelege problema.
Acestea fiind spuse, Apple Watch demonstreaza cat de fragila este Apple cand vine vorba de fabricarea unor produse complexe care le permit utilizatorilor sa le personalizeze, asa ca nu va asteptati vreodata ca Apple sa faca vreun iPhone care sa fie disponibil cu foarte multe optiuni de personalizare deoarece acest lucru nu se va intampla.