Acum cateva saptamani v-am spus ca Apple ii “incurajeaza” pe partenerii care vand accesorii in Apple Store-urile sale sa isi modifice design-ul ambalajelor astfel incat acesea sa semene mai mult cu cele utilizate de catre Apple pentru ca display-urile sa fie mai frumoase.
Incurajarea a presupus in fapt fortarea partenerilor sa accepte ceea ce vrea Apple sau sa isi “vada de treaba” in alte locuri, astfel ca multi dintre cei care depind de vanzarile generate de Apple Store-uri au acceptat noile cerinte ale celor din Cupertino.
Acum Apple duce lucrurile mai departe in tentativa sa de a ii controla inclusiv pe partenerii independenti care produc accesorii, cerandu-le noi modificari pentru modul in care isi creeaza ambalajele pentru produsele vandute in Apple Store-urile sale.
Separat de cerintele initiale acestia trebuie sa inregistreze imaginile de pe ambalaje doar din anumite unghiuri, toate produsele trebuind sa fie inregistrate din acelasi unghi, indiferent din ce categorie fac ele parte, iar materialele folosite pentru ambalaje trebuie sa fie premium.
Over the past six months Apple has worked closely with partners to redesign packaging. When customers come into stores, “we want them to have the same great experience.”. Apple even sent back to the companies boxes they didn’t like, insisting that they use “better quality packaging material.”
Pentru ca totul trebuie sa fie exact asa precum isi doreste Apple, compania americana a si trimis inapoi la parteneri unele ambalaje pe care nu le-a considerat a fi potrivite, acestia trebuind sa investeasca noi sume de bani pentru a creea ambalaje diferite pentru produse.
Schimbarea celor de la Apple genereaza costuri suplimentare pentru parteneri care trebuie sa isi gandeasca ambalajele intr-un mod diferit, insa pe de alta parte i-ar putea ajuta sa vanda mai mult, insa ramane de vazut in final cine va avea mai mult de castigat.