Zilele trecute v-am vorbit despre scandalul cartelelor blocate de catre Orange si Telekom din cauza apelurilor facute in reteaua Vodafone, unii utilizatori intelegand termenul nelimitat ca atare, drept urmare folosindu-se de beneficiile din cartele si abonamente pentru a profita de o promotie a celor de la Vodafone.
N-as putea sa va spun daca Vodafone a gandit de la bun inceput campania Vorbesti, Net primesti ca o metoda de a face bani pe spatele lacomiei Orange, Telekom si Digi Mobil, insa rezultatul final a fost o demonstratie a faptului ca a fi lacom nu este totdeauna profitabil.
Practic Vodafone ofera internet gratuit si puncte pentru cumpararea de telefoane mobile celor care primeau apeluri din Orange, Telekom sau Digi Mobil, facand profit din sumele de interconectare platite de catre concurenta, acestia din urma pierzand de pana la 10 ori mai mult decat faceau prin vanzarea optiunilor cu minute nelimitate.
Vodafone castiga bani frumosi din aceasta afacere deoarece costurile pentru traficul de internet sau punctele oferite clientilor in baza minutelor vorbite sunt cu mult, mult mai mici decat suma incasata de la concurenta pentru fiecare minut de interconectare.
Desi a fost nevoie de cateva luni pentru ca Orange, Telekom si Digi Mobil sa inceapa sa isi reduca pierderile generate de oamenii care faceau apeluri nelimitate catre Vodafone, in final fragilitatea sistemului lacom de telefonie mobila a dus la suspendari de cartele si abonamente.
Orange, Telekom si Digi Mobil au fost foarte lacomi, in special cei din urma, si au incercat sa-si creasca baza de clienti cu oferte ce in realitate aduceau putin profit, mirajul minutelor nationale nelimitate generand in final pierderi pentru toti in cazul unor clienti care au fost atrasi de ceea ce li s-a pus in fata.
Ascunzandu-se in spatele unor acuzatii de abuz care au fost aruncate asupra clientilor, Orange, Telekom si Digi Mobil au taiat capete in stanga si-n dreapta pentru a-si limita pierderile, insa nu pot decat sa laud Vodafone pentru initiativa pe care a avut-o cu promotia sa.
Desi din aceasta situatie multi oameni din interiorul operatorilor de telefonie mobila ar trebui sa invete ca a minti oamenii cu oferte ireale nu este solutia ideala pentru a atrage clienti, din pacate marea pacaleala din telefonia mobila va continua in tara in care nelimitatul este de fapt limitat.
In final, sunt foarte curios daca ANCOM va face o investigatie in aceasta problema si va prezenta rezultate publice privind realitatea din spatele acuzatiilor de abuz aruncate clientilor si legalitatea suspendarilor facute de catre operatori.
Voi ce parere aveti ?