In ultimele saptamani internetul a vuit de problema cartelelor si abonamentelor nelimitate suspendate sau blocate de catre operatorii de telefonie mobila Orange, Telekom si Digi Mobil din cauza celor de la Vodafone care au lansat o promotie ce a dezvaluit lacomia si fragilitatea sistemului de telefonie mobila din Romania.
Problema nelimitatului
Asumandu-si riscul criticilor si disperati sa isi limiteze pierderile generate de anumiti clienti, Orange, Telekom si Digi Mobil au inceput sa suspende abonamente cu minute nationale nelimitate sau cartele cu acelasi tip de beneficii, clientii raportand pe internet minciuna sistemului lacom.
Desi Orange, Telekom si Digi Mobil au promis minute nelimitate in retea si in afara retelei pentru cei care le cumpara cartelele si abonamentele, ceea ce au uitat ei sa mentioneze este ca atunci cand utilizatorul vorbeste in afara retelei mai mult decat in retea, el se transforma din client in generator de pagube.
Aceasta este si situatia cu promotia Vodafone in care romanii luand ad litteram cuvantul nelimitat s-au gandit ca pot fenta sistemul lacom de telefonie mobila si pot obtine telefoane mobile sau beneficii in reteaua Vodafone cu bani putini, insa separat de ei au existat si exceptii, adica oameni care nu-si foloseau beneficiile pentru altceva decat nevoi zilnice.
Cand se face suspendarea
Pentru ca un client obisnuit sa treaca in randul celor de care operatorul trebuie sa scape pentru a nu pierde bani, acesta trebuie sa vorbeasca mai mult in afara retelei decat in retea, astfel clientul va genera pentru operator costuri de interconectare mai mari decat incasarile facute pe minutele primite din alte retele.
In practica, atunci cand un client vorbeste doar in afara retelei se va trezi cu un abonament sau cartela nelimitate suspendate. Daca acel client combina apelurile, dar numarul de minute vorbite in afara retelei este covarsitor mai mare decat numarul de apeluri primite, atunci actiunea de suspendare va fi identica.
Nu exista limite clare de minute care pot fi vorbite in afara retelelor, inainte ca opeartorul sa ia actiunea de a suspenda un abonament sau altul, insa atunci cand numarul vorbite in afara retelei este de 10 – 20 ori mai mare decat numarul de apeluri primite din alta retea, va puteti astepta la suspendari.
Desigur ca ar trebui sa vorbim si despre valori mari de minute vorbite, adica mii de minute nationale vorbite in afara retelei, si zeci sau niciun minut primit din alte retele, inainte ca o actiune de suspendare sa intre in efect, iar asta deoarece abia atunci operatorul pierde bani cu respectivul client.
Concluzia
Operatorii au vorbit totdeauna despre abuzuri facute de catre clienti care si-au tinut telefoanele constant deschise cu apeluri spre reteaua Vodafone, insa a te plange de abuz cand promiti nelimitat dezvaluie faptul ca nu ai vrut decat sa-ti inseli clientul cu o promotie ireala.
Concluzionand, pentru ca un operator sa suspende un abonament sau o cartela cu beneficii nelimitate trebuie sa existe o discrepanta foarte mare, de xx ori, intre numarul de minute nationale vorbite in afara retelei si cele primite din afara retelei.