Apple Watch este unul dintre produsele de succes ale companiei Apple si am vazut acest lucru in cursul anului trecut, smartwatch-ul reusind sa urce pe prima pozitie in topul vanzarilor de smartphone-uri dupa doar un trimestru fiscal intreg de disponibilitate.
Trimestrele fiscale urmatoare l-au mentinut in top si l-au adus in top 3 cele mai vandute wearable-uri in 2015, asta desi a ajuns pe piata in a doua parte a lunii aprilie, deci a pierdut 3 luni si jumatate de vanzari in fata multor competitori pe care i-a intrecut.
Pentru anul 2016 cei de la IDC estimeaza ca Apple Watch va acapara 49.4% din piata smartwatch-urilor cu vanzari de 14 milioane de unitati, cifra fiind cu 2.5 milioane de unitati mai mare decat cea estimata pentru cele 8 luni de disponibilitate din 2015.
Desi in 2016 Apple Watch va acapara singur jumatate din piata smartwatch-urilor, pana in 2020 cota sa de piata ar urma sa scada la 37.6%, asta in conditiile in care vanzarile de ceasuri inteligente ar urma sa creasca la 237.1 milioane de unitati in acel an fata de 110 milioane de unitati in 2016.
Apple’s watchOS is likely to see some slowdown in the early part of 2016 as anticipation builds for the second generation device. However, with newer hardware and an evolving ecosystem, Apple will remain the smartwatch leader through the majority of the forecast.
Practic Apple Watch este un produs de succes acum, dar IDC estimeaza ca el va avea sorta iPad in urmatorii ani si gradual va pierde o buna parte din cota de piata pe masura ce popularitatea smartwatch-urilor va creste exponential impreuna cu vanzarile produselor competitoare.