Saptamana trecuta cei de la ANCOM au anuntat ca in Romania exista 7 milioane de abonati ai serviciilor de televiziune, cifra fiind inregistrata la sfarsitul anului 2015, agentia guvernamentala anuntand in acel moment aceleasi cifre despre care vorbim si astazi.
Dintre cei 7 milioane de abonati ai serviciilor de televiziune, 4.6 milioane sunt abonati ai serviciilor TV prin cablu, 2.4 milioane sunt abonati ai serviciilor TV prin satelit, iar 80.000 folosesc servicii prin tehnologie IPTV, cifra totala fiind in crestere cu 4% fata de anul 2014.
Majoritatea celor care au abonamente de televiziune sunt din mediul urban, 60% din total, in timp ce restul sunt din mediul rural, cifra totala fiind mare, insa cu potential de crestere in urmatorii ani, insa numarul gospodariilor fara un abonament TV este tot mai mic.
In ceea ce priveste televiziunea digitala, aceasta atrage din ce in ce mai multi consumatori, 55% dintre toti cei care sunt abonati ai serviciilor de televiziune beneficiind de un asemenea tip de transmisie pentru programele TV vizualizate zilnic.
Mai multe detalii aveti in comunicatul de presa si infrograficul de mai jos.
La sfârșitul anului 2015, erau înregistrați în România peste 7 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost, în creștere anuală cu 4%. Dintre aceștia, aproape 4,6 milioane sunt abonați prin reţele de cablu, 2,4 milioane sunt abonaţi prin reţele satelit (DTH) și 80 de mii sunt abonaţi prin tehnologie IP (IPTV). Rata de penetrare a serviciilor audiovizuale la nivel de gospodării a depășit nivelul de 94%, conform datelor raportate de furnizori către ANCOM.
Abonații rețelelor de cablu reprezintă 65% din totalul celor care recepționează programe TV contra cost,numărul acestora crescând pe parcursul anului 2015 cu 3,8%, până la aproape 4,6 milioane, în timp ce 34% dintre abonaţi, adică 2,4 milioane (+4,3%), beneficiază de programe TV furnizate prin rețele cu transmisie prin satelit de tip DTH. Abonații la servicii de retransmisie prin tehnologie IP au o pondere de 1% din total, înregistrându-se o creștere a numărului acestora cu 26%, până la 80 de mii.
Din cei 4,6 milioane de abonați la servicii de retransmisie prin rețele de cablu, 1,9 milioane beneficiau de servicii în format digital (în creștere cu aproape 10% față de finele anului 2014), ceea ce înseamnă că rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de cablu digital a ajuns la 25%.
Din totalul de peste 7 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, aproximativ 60% sunt abonați din mediul urban, iar restul de 40% sunt abonați din mediul rural. Majoritatea abonaților din mediul urban (81%) beneficiau de servicii prin cablu, 17% prin satelit de tip DTH, respectiv 2% prin tehnologie IP. Pe de altă parte, în mediul rural, cei mai mulți dintre abonați, în procent de 60%, recepționau programele TV prin intermediul rețelelor satelit de tip DTH, aproape 40% prin reţele de cablu, procentul abonaţilor prin tehnologie IP fiind puțin semnificativ (0,2%).
Din punctul de vedere al modului de recepționare a programelor TV, numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media în format digital continuă să crească, atingând valoarea de 4,4 milioane din totalul de 7 milioane de abonați, înregistrând o creștere anuală de 7%. În funcție de suportul folosit, aproximativ 55% dintre abonați recepționau programe TV în format digital prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 43% accesau aceste programe prin rețele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).
Raportul integrat de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2015 a fost realizat de ANCOM pe baza datelor raportate de către furnizorii activi de servicii de comunicații electronice care au desfășurat activități comerciale în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2015, şi poate fi consultat aici.