Zilele trecute au aparut primele zvonuri care indicau faptul ca Apple ar fi interesata sa cumpere Tidal, o companie care detine unul dintre popularele servicii de streaming audio din SUA, marele sau avantaj stand in faptul ca intreaga companie este detinuta in de catre o multitudine de artisti foarte populari.
Anul trecut binecunoscutul artist Jay-Z a cumparat Tidal de la o companie suedeza pentru suma de aproximativ 50 de milioane de dolari si a atras diversi artisti carora le-a oferit actiuni pentru ca ei sa faca parte din echipa care detine compania si sa ofere in exclusivitate muzica pentru ea in ideea de a atrage clienti.
Ideea din spatele acestei strategii este extrem de interesanta, iar asa Tidal a ajunsa a aiba peste 4.2 milioane de abonati doar in SUA, cifra reprezentand peste o treime din numarul total de abonati ai Apple, realizarea fiind posibila fara ca Tidal sa aiba in spate o baza de clienti cu 1 miliard de terminale mobile pe care aplicatia lor sa fie preinstalata.
Pentru Apple, achizitionarea Tidal ar permite cresterea substantiala a bazei de clienti multumita continutului exclusiv pe care l-ar putea oferi artistii care fac parte din proiect, iar un analist american sustine ca pretul de achizitie al companiei ar putea fi de peste 500 de milioane de dolari, adica de 10 ori mai mare decat pretul de achizitie de anul trecut.
“Among those responding this afternoon is Piper Jaffray’s Gene Munster, who has an Overweight rating on the shares, and a $153 price target, writing that it would probably cost Apple about half a billion dollars, he figures, ten times what pop mogul JayZ paid for the thing last year.”
Cifra este una destul de mare pentru o companie de acest gen, insa avand in vedere marele beneficiu pe care il aduce ea pentru Apple Music, Apple ar putea fi tentata sa cheltuie o asemenea suma de bani, mai ales ca pentru ea cifra in sine reprezinta o foarte mica fractie din cele peste 200 de miliarde de dolari din rezerva sa monetara.
Cumparand Tidal, Apple ar ajunge la o baza de 20 de milioane de utilizatori activi lunar in Apple Music, adica doua treimi din cei ai Spotify, iar asa ar putea concura mult mai eficient cu compania Suedeza, iar pana la finalul anului viitor ar putea chiar sa o depseasca in ceea ce priveste numarul de utilizatori activi.