iPhone 7 va arata ca iPhone 6S si asta este cat se poate de clar, mai ales daca urmariti cu atentie ultimele zvonuri si leak-uri aparute din China, majoritatea informatiilor sugerand fara dubiu faptul ca Apple nu intentioneaza sa aduca vreo schimbare majora pentru design-ul noului sau smartphone in comparatie cu iPhone 6S.
Nimeni nu stie sigur ce se ascunde in spatele strategiei Apple privind iPhone 7, insa este clar ca schimbarea nu va fi cuvantul de baza pentru noul temrinal in 2016, compania Apple mizand in principal pe alte arme “secrete” care ar trebui sa o ajute sa-si doboare recordurile de vanzari stabilite in 2015 pentru terminalele iPhone.
Ce este diferit intre iPhone 7 si iPhone 6S ?
https://www.youtube.com/watch?v=aPcoujU2dwg
Clipul video de mai sus a aparut in cursul zilei de ieri pe internet si el ne arata foarte clar ca Apple nu a avut vreodata in plan sa faca schimbari extrem de mari pentru noul sau smartphone, ci doar sa ofere motive suficiente pentru ca unii sa il aleaga in detrimentul altor terminale ale competitiei.
Trei ani cu acelasi design pentru un model al iPhone este o situatie atipica pentru Apple, insa compania se afla intr-un moment atipic, 2016 aducand prima scadere a vanzarilor de terminale iPhone in comparatie cu un trimestru fiscal al unui an anterior si multi s-ar fi gandit ca asta ar motiva Apple sa lanseze un upgrade serios, insa lucrurile nu stau asa.
iPhone 7 va avea o carcasa fara antene care o despart in 3 parti distincte si va avea un difuzor suplimentar in locul portului audio de 3.5mm, gaura pentru camera fiind mai mare si camera fiind protejata de carcasa, insa in afara acestor 4 schimbari, nu exista absolut nimic notabil pentru terminal.
Practic, nu vorbim despre schimbari importante, ci doar despre unele tweak-uri menite sa dea impresia de ceva nou, insa foarte multa lume va fi dezamagita de lipsa unor noutati importante, dar acest lucru nu se va reflecta in vanzari, asa cum isi imagineaza foarte multi analisti, dar si unii clienti.
iPhone 7 si hoarda de clienti care fac upgrade
Cred ca o parte din siguranta Apple cu privire la succesul iPhone 7 sta in faptul foarte multi clienti vor ajunge in 2016 la termen cu abonamentele abonamentele de telefonie mobila si vor beneficia de subventii pentru a-si cumpara noul model, acest flux de clienti aducand vanzari sustinute an, dupa an.
Apple se este foarte dependenta de baza sa de fani inraiti, adica toti cei care cumpara anual fiecare model al iPhone, insa separat de ei exista o dependenta foarte mare si fata de cei care cumpara terminalele prin operatori si le platesc in rate, iar asta nu doar in SUA, ci si in Europa, sau Asia.
Separat, programul de vanzare iPhone in rate are un succes foarte mare si foarte multi clienti prefera sa il foloseasca pentru a cumpara anual cel mai recent model si a plati o suma modica lunar pentru acest beneficiu, Apple reusind sa atraga cateva milioane de vanzari prin acest sistem, el urmand a fi extrem de important in 2016.
In final, raman desigur cei care pur si simplu isi doresc orice gadget nou aparut pe piata si nu le pasa cum arata, sau ce exista in el, ideea de a fi cool motivandu-i sa plateasca de 2 sau 3 ori pretul produsului, doar pentru a-l avea chiar din prima zi in care a fost lansat, mai ales daca ei nu locuiesc intr-una dintre tarile in care lansarea are loc in primul val.
Finalul unui trend
Acum cateva saptamani au aparut o serie de zvonuri care sugerau faptul ca iPhone 7 va aduce finalul unui trend pentru Apple in industria de smartphone-uri, mai exact sfarsitul erei in care compania americana lansa o data la doi ani un upgrade pentru smartphone-urile sale, lucru imposibil de sustinut.
Teoria spunea ca Apple nu poate lansa la fiecare 2 ani imbunatati majore pentru terminalele sale deoarece tehnologiile nu reusesc sa evolueze suficient de rapid pentru a tine pasul cu aceasta strategie de upgrade, iar desi totul se referea la componentele interne ale smartphone-urilor, el poate fi aplicat si pentru design.
Apple a dat la fiecare 2 ani tonul schimbarilor in materie de design pentru smartphone-uri, iar schimbarile facute de catre ea au fost preluate de catre competitori, de la carcasele din sticla si pana la cele din aluminiu, insa incepand cu 2016 lucrurile se vor schimba, probabil in bine.
iPhone 7 nu va avea un design complet nou, insa va avea o multitudine de schimbari din punct de vedere tehnologic, cei din Cupertino pregatind un chip A10 cu procesor performant, o camera duala, o baterie mai mare si probabil o gama larga de alte schimbari care sa atraga intr-un fel sau altul clientii.
Clienti dezamagiti ?
Da, cu siguranta vor exista clienti dezamagiti ca iPhone 7 va arata ca iPhone 6S, insa credeti ca multi se vor lamenta si vor refuza sa mai cumpere noul smartphone doar din baza unui simplu detaliu ? Ei bine, acest lucru nu se va intampla si lumea se va grabi sa cumpere iPhone 7 indiferent cum va arata in momentul lansarii.
Exista foarte multe persoane care asteapta cu nerabdare sa aiba un smartphone nou, iar design-ul nu conteaza pentru chiar atat de multi oameni, mai ales ca foarte multi ascund carcasa in spatele unei huse sau a unui alt accesoriu care face imposibila deistingerea design-ului sau, inclusiv a culorii.
Panoul frontal al iPhone-urilor a ramas identic timp de ani si ani de zile, iar nimeni nu se plange, ba din contra, il numeste iconic, asa ca de ce nu ar exista in curand si o carcasa iconica pentru linia de smartphone-uri ale Apple ?
Dupa ani si ani de schimbari de design pentru iPhone, vine si un moment in care lucrurile raman la fel, mai ales ca actualul design aduce o simetrie intre produsele celor din Cupertino, ele semanand destul de mult intre ele, de la iPhone la iPad si chiar pana la Mac-urile care au o carcasa din aluminiu colorat.
Parerea mea este ca Apple risca in 2016 cu un iPhone 7 fara un design cu mult diferit fata de cel al iPhone 6S si daca pariul sau va avea succes, atunci exista sanse ca in viitor schimbarile de design sa vina o data la 3 ani, sau poate chiar mai rar decat atat.