In ciuda faptului ca 2016 nu este unul dintre cei mai buni ani ai sai, compania Apple a fost plasata pe prima pozitie in topul brand-urilor marilor companii de pe planeta, un studiu desfasurat recent avand in vedere factori precum : increderea, inovatia, unicitatea si pretul perceput pentru produse.
In ceea ce priveste puterea de recunoastere a brand-ului, Apple este lider indiscutabil, anul trecut compania americana fiind intrecuta de catre cei de la Google in acest top, insa anul acesta ea si-a recastigat pozitia, practic fara a face ceva cu adevarat extraordinar in linia de produse vandute in lumea intreaga.
Desigur ca la baza studiului a stat un sistem de notare cu puncte pentru fiecare categorie analizata, iar Apple a castigat puncte multe pentru individualitatea companiei, autenticitarea sa si scopul stabilit in crearea de produse, puncte putine fiind acordate pentru administrarea resurselor si respectul pe care il ofera consumatorii.
Pe pozitia a doua in acest top se plaseaza compania Microsoft, insa diferenta dintre ea si Apple este minima, participantii la acest studiu considerand ca Microsoft lanseaza produse mult mai inovatoare decat cele ale companiei Apple, iar daca ne uitam la ultimii ani, acest lucru este cat se poate de adevarat.
Technology companies occupy the top two spots in this year’s rankings and enjoy strong perceptions across our measures. Six of the twenty four ‘future brands’ are in the technology sector – one fewer than in 2015. A ‘future brand’ is a brand that is more likely to succeed in the future, not just one that is strong now. This is because it perfectly balances strong perceptions of its purpose in the world with the experience it delivers.
Apple inca se mai plaseaza bine in topuri de acest gen multumita statutului pe care si l-a creat prin lansarea iPhone sau iPad, insa fara produse inovatoare in viitorul apropiat, cei din Cupertino vor avea mari probleme in a se pastra ca si favoriti in mintile consumatorilor din lumea intreaga.