Compania Facebook va afisa clipuri video verticale intr-un nou format pe telefoane mobile si tablete, conform unor informatii obtinute de catre o publicatie americana. Desi Snapchat optimizeaza aceste clipuri video pentru orientarea in care sunt vazute, cei de la Facebook gandesc diferit si nu le vor mai taia marginile pentru a le afisa pe mobil.
In schimb, Facebook va afisa aceste clipuri video informat integral, dar intr-un chenar mai mic, astfel incat intregul continut al clipurilor video sa apara pe ecranele utilizatorilor. Noul format de afisare al clipurilor video va fi aplicat in aplicatia Facebook pentru iOS si Android, schimbarea urmand a afisa continutul cu un aspect ratio de 2:3, in loc de 1:1 acum.
Noul format pentru afisarea clipurilor video Facebook va fi aplicat inclusiv in News Feed, deci teoretic nu va trebui sa le vedem pe intregul ecran pentru a intelege ce se intampla acolo. Schimbarea vine pe fondul unei cresteri in vizualizarea de continut in acest format in aplicatiile de streaming video online, utilizatorii devenind tot mai obisnuiti cu el.
Facebook nu va mai taia clipurile video
Conform unor studii facute in trecut, clipurile video verticale inregistreaza mai multe vizualizari decat cele in format landscape, iar Facebook incearca sa profite de acest lucru. Desigur ca a inregistra clipuri video in format portrait, adica vertical, este gresit, insa daca toata lumea face acest lucru, nu prea ai ce face decat sa te adaptezi trendului.
“Stim ca oamenilor le plac experientele imersive din Facebook, asa ca vom incepe sa afisam o portiune mai mare din fiecare clip video vertical in News Feed pe terminalele mobile.”
Facebook a testat acest nou sistem timp de cateva luni si a observat ca oamenii urmaresc mai multe clipuri video in acest mod, asa ca nu face modificari fara cercetare prealabila. Deocamdata nu se stie cand urmeaza sa faca Facebook schimbarea pentru utilizatorii sai mobili, insa probabil in urmatoarea luna o vom vedea activa in cadrul retelei de socializare.