Compania Apple foloseste un mecanism foarte interesant pentru a-si ascunde produsele inainte de a fi lansate pe piata, protejandu-le in acelasi timp impotriva copierii. Compania Apple breveteaza fiecare produs sau denumire noua, iar pentru a se bucura de aceasta protectie cand produsul este anuntat oficial, foloseste o portita legala.
Mai exact, compania Apple isi asigura protectia pentru produse in SUA prin brevetarea lor in avans in Jamaica fara ca jurnalistii sa ii afle planurile inainte de a fi anuntate. De ce alege Apple Jamaica ? Ei bine pentru ca in aceasta tara nu exista o baza de date digitala cu inscrierile pentru brevete de inventie sau de marca, orice fel de cautare trebuind facuta in persoana in capitala tarii.
Legislatia americana ii permite companiei Apple sa profite de protectie pentru produse daca a inregistrat un brevet pentru ele intr-o alta tara cu maxim 6 luni inainte de a depune cererea in SUA. In aceasta idee, Apple depune cerere in Jamaica initial, se bucura de protectie in SUA chiar si la 6 luni distanta de inregistrare, insa face totul fara ca jurnalistii sa-i afle planurile.
Iata cum ascunde Apple noile produse de ochii lumii
Apple, la fel ca multe alte companii americane, isi protejeaza produsele prin brevete de inventie pentru a se asigura ca ele nu sunt copiate de catre alte companii. Aceste brevete trebuie trimise spre inregistrate cu taote detaliile produselor, asa ca Apple nu isi permite sa le depuna initial in SUA, ci intr-o tara fara un sistem digital de inregistrare a brevetelor, pentru ca ele sa poata ramane ascunse.
“Some companies avail themselves of section 44(d) more than others. Apple, for example, has lodged more than three times as many foreign trademark filings as Google, the next in the ranking. I haven’t seen this technique applied in a really pervasive way—I think it’s quite an obscure approach. It’s generally going to be used by companies with real legal resources … and the willingness to spend to protect something for six months.”