Apple cedeaza in fata creatorilor de continut video, astfel ca urmeaza sa anunte o injumatatire a comisionului perceput pentru in-app purchase-urile din aplicatiile de streaming video. Decizia companiei Apple are la baza dorinta americanilor de a imbunatati relatiile cu producatorii si distribuitorii de continut, ea fiind extrem de importanta.
In momentul de fata Apple percepe 30% din costul fiecarui in-app purchase pentru abonamentele de streaming video vandute pentru produsele sale prin aplicatii disponibile in AppStore. In viitorul apropiat, Apple va injumatati comisionul la doar 15%, insa numai pentru abonamentele valabile pentru 1 an de zile, deci cele mai scumpe.
Servicii precum Netflix sau Amazon vor avea extrem de multe de castigat de pe urma acestei schimbari pregatite de catre compania Apple. Partenerii acestia vor incasa mai multi bani din abonamentele vandute utilizatorilor, iar cei de la Apple spera sa aiba mai multe de castigat pe partea de distributie de continut in viitor.
Apple a fost criticata ani de-a randul din cauza politicii sale privind comisioanele percepute pentru in-app purchase-uri, indiferent despre ce tipuri de abonamente a fost vorba. Aceasta schimbare va fi cu siguranta apreciata de catre distribuitorii de continut, dar asta nu inseamna in mod neaparat si ca preturile abonamentelor vor scadea.
“The iPhone maker intends to reduce the slice of revenue it is paid by subscription video streaming apps from the current 30 percent to 15 percent, according to people familiar with the plans. Other non-video apps see their bill from Apple halved from 30 percent only after a customer has completed a year’s subscription. Apple spokesman Tom Neumayr declined to comment.”