Apple Watch a avut in T4 2016 cu vanzari record pentru compania Apple, cei din Cupertino resind sa comercializeze cu 400.000 de unitati in plus fata de T4 2015. Cresterea este de aproximativ 10% in vanzarile totale, insa ea conteaza foarte mult intr-o piata a smartwatch-urilor care incepe sa genereze din ce in ce mai multe vanzari pentru producatori.
Separat de Apple, cei de la Xiaomi au inregistrat deasemenea o crestere a vanzarilor de wearable-uri, insa in cazul lor vorbim despre o dublare a unitatilor. Xiaomi a vandut 5.2 milioane de wearable-uri in T4 2016, fata de 2.6 milioane in T4 2015, furand de la compania Apple si locul al doilea in piata wearable-urilor, dar apropiindu-se mai mult de Fitbit.
Cei de la Fitbit, pe de alta parte, au avut un T4 2016 groaznic, vanzarile lor scazand cu 1.9 milioane de unitati fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar compania ramane totusi in top. Diferenta dintre Xiaomi si Fitbit este de 1.3 milioane de wearable-uri vandute, iar daca lucrurile vor continua asa, atunci in T4 2017 Xiaomi ar putea deveni lider pe aceasta piata.
Fitbit si Garmin au fost singurele companii care au inregistrat scaderi ale vanzarilor, Samsung incheind un top 5 cu o crestere de 500.000 de unitati a vanzarilor. In cazul Samsung cresterea unitara este mai mare decat in cazul companiei Apple, insa totusi compania nu totalizeaza nici macar jumatate din vanzarile totale ale companiei Apple.
Pe total, in 2016 piata wearable-urilor a crescut cu 6.9%, sau 3.9 milioane de unitati, iar in 2017 ar putea creste deasemenea.