eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, care are multe campanii de reduceri in aceasta pagina, a anuntat in cursul acestei zile cumpararea firmei de curierat Sameday Courier, pentru a-si extinde serviciul de livrare a produselor in 2 ore in mai multe orase. Pentru cei dintre voi care nu stiu, Sameday Courier este specializat pe livrarile de produse in aceeasi zi in Bucuresti si unele orase din tara, iar eMAG vrea sa profite de asta.
eMAG a cumparat 80% din pachetul de actiuni al Sameday Courier, deci a devenit actionar majoritar, restul de 20% din actiuni ramanand actualului presedinte al companiei. Cumparand Sameday Courier, cei de la eMAG si-au garantat in momentul de fata o flota mult mai mare de masini cu ajutorul carora sa livreze produsele cumparate de catre clientii din Bucuresti si alte mari orase.
Nu se stie cat a platit eMAG pe cele 80% dintre actiunile Sameday Courier, insa in 2016 firma a avut o cifra de afaceri de aproximativ 13.65 milioane de lei cu profit de 700.000 de LEI. Confirmand faptul ca numarul de comenzi creste cu aproximativ 50% de la an la an, cei de la eMAG au considerat ca este nevoie sa aiba si o firma de curierat proprie, iar Semday Courier pare sa fi fost ce aveau nevoie.
eMAG a cumparat Sameday Courier pentru livrari mai rapide
Se specula de ceva vreme ca eMAG este in cautarea unei firme de curierat pe care sa o cumpere, insa putina lume se gandea ca Samday Courier ar putea fi tinta companiei. Se stie de foarte mult timp ca eMAG are probleme cu livrarile in anumite perioade ale anului, in special cele de final, iar investind in Sameday Courier se poate asigura ca isi va tine clientii multumiti.
Desi a cumparat Sameday Courier, cei de la eMAG nu vor renunta la colaborarile cu restul firmelor de curierat folosite in momentul de fata, desi ponderea acestora in livrari probabil va scadea. Nu se stie ce fel de investitii va face eMAG in Sameday Courier in perioada urmatoare, insa este clar ca separat de milioanele de euro cheltuite pentru achizitie, va investi si in flota.
“Este un moment oportun pe piaţă şi compania poate creşte accelerat cu o investiţie importantă. Am avut mai multe oferte pe care le-am luat în calcul împreună cu Lucian pentru a găsi partenerul potrivit pentru a duce compania la nivelul următor. Cu eMAG am rezonat imediat pe două planuri: au know-how-ul operaţional care va dezvolta Sameday şi abordarea pro-client pe care ne-am însuşit-o şi noi încă de la început.”
Daca ati cumparat ceva de la eMAG la sfarsitul, sau inceputul, anului trecut, atunci stiti ce fel de probleme au existat cu livrarile, chiar si in showroom-uri. Poate ca achizitionarea Sameday Courier va ajuta eMAG sa rezolve o parte dintre aceste probleme, dar este greu de spus in momentul de fata.