TV si internet sunt cele mai importante surse de stiri in Romania, conform unui studiu realizat in 36 de tari de pe planeta pe nu mai putin de 70.000 de persoane. TV-ul este o sursa principala de stiri pentru Romani inca de la caderea comunismului, insa publicatiile online au crescut in popularitate odata cu cresterea penetrarii internetului in Romania si scaderea costurilor pentru internetul mobil.
Desi TV-ul este preferat de multi ca sursa de incredere, online-ul incepe sa atraga din ce in ce mai multi oameni dornici sa afle informatii de ultima ora din Romania. La partea online includem si retelele de socializare, unde circula cam toate stirile din Romania, insa impreuna cu ele exista si foarte multe stiri false.
In ciuda popularitatii televiziunii si a internetului, increderea romanilor in posturile TV si publicatiile online este scazuta, iar aici exista foarte multe motive. De la afilieri politice, la ziaristi santajati si la afinitati personale ale patronilor, multe posturi TV si publicatii online au inceput sa favorizeze unele sau altele parti ale circului politic, asa ca romanii au inceput sa filtreze mai atent continutul consumat.
TV si internet – principale surse de stiri in Romania
La problemele de mai sus se adauga si faptul ca posturile TV si publicatiile online au bugete si personal insuficiente pentru a-si desfasura activitatea in cele mai bune conditii. Criza din Romania a afectat serios activitatea posturilor TV si a publicatiilor online, bugetele de advertising ale marilor companii pentru TV si online fiind cu 40% mai mici decat inainte de criza economica din anii trecuti.
Uitandu-ne acum la canalele de stiri preferate de catre romani, Stirile ProTV, Antena 1 si Realitatea TV sunt principalele surse de informatii preferate de romanii care se uita la TV. In ceea ce priveste mediul online, Stirile ProTV, Digi24 si Yahoo! News sunt principalele surse de stiri ale romanilor, insa peste o treime nu au incredere ca ele nu sunt influentate politic, sau de oameni de afaceri.
Practic, in 2016 romanii au inceput sa evite cu precadere unele posturi TV si publicatii online care prezinta stirile si informatiile intr-un mod partinitor. Acest lucru era de asteptat, avand in vedere ca majoritatea televiziunilor de stiri “tin partea” unui partid, sau al altuia, din circul politic, iar singurele sitautii in care lumea le urmareste cu interes este cand se intampla tragedii de interes national.
Acest lucru i-a impins pe multi sa aleaga publicatiile online si social media cu precadere pentru a afla stirile cele mai noi, Facebook fiind lider absolut in acest segment. Voi ce parere aveti despre acest studiu al Reuters ?