Facebook a anuntat in cursul acestei zile lansarea unor abonamente speciale pentru postarile care pot fi facute in cadrul retelei de socializare, schimbarea fiind una majora. Facebook introduce aceste abonamente pentru a-i multumi pe detinatorii de publicatii online care s-au plans din cauza faptului ca nu genereaza venituri din cauza articolelor instant pe care le publica in cadrul retelei de socializare.
Facebook vine in intampinarea dorintelor lor si va introduce posibilitatea de a plati abonamente pentru a vizualiza informatiile din unele articole instant publicate in cadrul retelei de socializare. Conform celor de la Facebook, publicatiile online le vor putea permite utilizatorilor sa le citeasca maxim 10 postari intr-o luna fara a plati vreun ban, insa dupa atingerea acestui prag, vor trebui sa isi faca un abonament.
Facebook incearca sa creeze in cadrul retelei sale de socializare acelasi tip de sistem de plata pe care marile publicatii online il au deja in cadrul propriilor website-uri. Acolo acestea impun plata de abonamente pentru a citi mai mult de x articole pe luna, iar Facebook va impune exact acelasi lucru pentru oamenii care folosesc reteaua de socializare si citesc articolele marilor publicatii online in viata de zi cu zi.
Facebook introduce abonamentele la postari
Facebook va incepe sa testeze noile abonamente in luna octombrie, deci ele nu vor deveni active pana la inceputul anului viitor, pentru ca testele de acest gen necesita o perioada lunga de timp pentru a li se verifica viabilitatea. Daca Facebook va considera ca abonamentele pot fi introduse fara ca reteaua sa fie afectata, atunci le vom vedea active incepand cu anul 2018 si ne vom plange de ele de atunci.
Facebook le va permite abonatilor acestor publicatii online sa aiba acces gratuit la articolele instante daca platesc deja un abonament pentru website-ul publicatiei. Asta va insemna, practic, ca oamenii vor ramane pe Facebook pentru a accesa tot acest continut si nu vor mai avea vreo motivatie sa acceseze website-ul publicatiei pentru a afla toate stirile si noutatile, exact aceasta fiind si dorinta companiei.
Facebook si Google sunt atacate de catre publisheri din toate partile, acestia cerandu-i Congresului SUA sa promulge o lege care sa mai ia o parte din puterea pe care companiile le au. Facebook a raspuns imediat cu aceasta initiativa de a lansa abonamente pentru Instant Articles, insa in final tot utilizatorii obisnuiti sunt cei care au de pierdut pentru ca vor trebui sa plateasca si pe Facebook pentru a citi informatii.