iPad a fost de departe cea mai importanta serie produse ale companiei Apple in ziua anuntarii rezultatelor financiare pentru T2 2017, tabletele avand performante excelente in ultimele 3 luni. Tabletele iPad au crescut in vanzari cu peste 2.5 milioane de noutati in T2 2017 fata de T2 2016, aceasta fiind singura crestere inregistrata de seria de produse in ultimii ani, dupa toate eforturile Apple.
iPad a inregistrat vanzari de 11.4 milioane de unitati in T2 2017, iar multumita acestora a ramas in fruntea pietei tabletelor, cu o cota de piata de 28.1%. Pretul mediu de vanzare al iPad in T2 2017 a fost de 435 de dolari, iar asta pentru ca Apple a inceput sa vanda tablete mai ieftine, dar castiga si mai putini bani dupa aceasta schimbare, lucru la care foarte multi analisti se asteptau inca din luna martie.
iPad are acum mai multe versiuni ieftine decat in anii trecuti, iar ele se vand foarte bine, altfel vanzarile n-ar fi crescut, pentru ca modelele din seria Pro sunt mult mai scumpe. Acestea nu sunt suficient de atractive pentru a creste vanzarile de tablete iPad pentru compania Apple, deci a fost nevoie lansarea unor modele ieftine, pentru ca Apple sa poata demonstra ca iPad inca este un produs popular.
Desi e putin probabil ca asta sa se intample, daca Apple ar invata ceva de aici si ar reduce inclusiv preturile iPhone sau Mac, s-ar putea bucura de vanzari exponential mai mari pentru aceste produse.
“It’s undeniable that lower pricing on the new iPad helped drive sales throughout the June quarter, but the ASPs tell a slightly different story. ASPs were steady from last quarter, showing that higher priced iPad Pro models also sold well, even though the new 12.9-inch and 10.5-inch models were out for less than a month in the June quarter.”