Facebook a anuntat astazi ca isi face in sfarsit curajul de a ii ataca pe cersetorii de like, share, vote si alte nebunii pe care le mai gandesc cei care profita de naivitatea vastei majoritati a utilizatorilor. Facebook a devenit un fel de mlastina in care la fiecare pas e cate cineva care se pune in genunchi si cerseste like-uri, share-uri, comentarii, voturi la postari si tot felul de alte tampenii de care absolut nimeni nu are nevoie.
Facebook, dupa ani de zile in care s-a bucurat de metodele astea de a genera interactiune in reteaua de socializare, s-a gandit ca ar cam fi timpul sa intre in jungla si sa “arate cine e seful”. Vorbim aici despre o “demonstratie de forta” pur declarativa deocamdata, pentru ca Facebook a anunat doar ca va incepe sa ascunda postarile celor care cersesc in mod constant tot felul de reactii si interactiuni.
Facebook a analizat cateva sute de mii de postari facute de catre pagini si utilizatori pentru a-si invata inteligenta artificiala cum sa faca distinctia intre postarile de acest gen si altele utile. Mai exact, apelurile umanitare si postarile prin care se cere distribuirea unui continut cu informatii utile nu ar trebui sa fie afectate, dar din moment ce vorbim despre Facebook, n-ar trebui sa ne asteptam la prea multe.
Facebook ataca toti cersetorii de Like si Share
Facebook a luat intr-un final o decizie atat de radicala pentru ca se abuza de algoritmii sai pentru ca anumite postari sa ajunga mereu printre primele in News Feed-urile utilizatorilor. Cei de la Facebook au descoperit ca oamenii profita de modul in care functioneaza algoritmii sai si au decis sa le arate ca nu poate fi pacalita prea mult, asa ca postarile de acest gen nu vor mai fi afisate cu prioritate in News Feed.
“Moving forward, we will continue to find ways to improve and scale our efforts to reduce engagement bait. We want to reduce the spread of content that is spammy, sensational, or misleading in order to promote more meaningful and authentic conversations on Facebook. Pages that repeatedly post engagement bait will see more “significant drops”.”
Facebook anunta multe si face putine, in majoritatea cazurilor, pentru ca postarile de acest gen genereaza si foarte multe interactiuni in cadrul retelei sale, deci implicit bani. Fara ele, rata de interactiuni in retea va scadea, asa ca ramane de vazut cam cata seriozitate exista in ceea ce face Facebook si cam cat este doar o tentativa de a se arata ca se face ceva, desi in realitate nu se face nimic.
Facebook schimba in mod constant algoritmii in baza carora sunt afisate informatii in News Feed-ul sau, asa ca ne putem astepta ca toate schimbarile de acum sa se schimbe in cateva saptamani. Cred ca Facebook cauta noi metode de a stoarce bani de la pagini, asa ca reducand iar reach-ul se asteapta la investitii mai mari de la acestia.