Spotify este cel mai popular serviciu de streaming audio de pe planeta in momentul de fata, compania suedeza bucurandu-se de increderea a zeci de milioane de oameni de pe intreaga planeta. Conform unor informatii aparute in cursul acestei zile, Spotify ar vrea sa aiba pana la sfarsitul anului nu mai putin de 92 – 96 de milioane de platitori de abonamente, cu pana la 60 de milioane mai multi decat ceea ce are Apple Music acum.
Spotify include in categoria abonatilor si persoanele care folosesc serviciul in perioada de proba de 30 de zile, plus cei care fac parte dintr-un abonament de familie, desi acolo pot fi pana la 6 persoane, care platesc o singura data. In ciuda acestor lucruri, incasarile celor de la Spotify au crescut cu 39% in cursul anului 2017, insa pentru 2018 se asteapta ca aceasta crestere sa fie situata intre 20% si 30%, deci usor mai mica decat anul trecut.
Spotify – abonati multi, pirati multi si pierderi mari
Spotify a avut incasari foarte bune in 2017, dar a avut si pierderi foarte mari, de nu mai putin de 378 de milioane de euro, insa pentru 2018 estimeaza ca pierderile vor fi situate intre 230 si 330 de milioane de euro. Daca acest lucru va fi adevarat, atunci in 2018 Spotify va inregistra primul an de scadere a pierderilor comparativ cu anul anterior, iar aceasta ar fi o adevarata realizare pentru compania suedeza intr-o lume cu multi competitori.
“We define Premium Subscribers as users that have completed registration with Spotify and have activated a payment method for a premium service. Our Premium Subscribers include all registered accounts in our Family Plan. Our Family Plan consists of one primary subscriber and up to five additional sub-accounts, allowing up to six Premium Subscribers per Family Plan subscription. Premium Subscribers include subscribers who are within a grace period of up to 30 days after failing to pay their subscription fee.”
Spotify a confirmat deasemenea faptul ca 2 milioane de persoane folosesc o versiune piratata a aplicatiei sale pentru a asculta muzica fara a plati vreun abonament si fara a vedea reclame, deci in totalitate gratuit. Cifra este mica daca o raportam la numarul total de abonati anuntati de catre cei de la Spotify, insa acele 2 milioane de persoane ar genera incasari de zeci de milioane de dolari si ar reduce substantial pierderile, daca ar plati in final.