RCS & RDS. Compania a pierdut un proces cu o importanta mare pentru modul in care isi trateaza clientii care-i contracteaza serviciile, si care ar putea motiva alti clienti sa ceara un tratament mai bun. V-am spus acum cateva luni ca RCS & RDS a contestat in instanta o amenda de 5000 de LEi pe care ANPC din Brasov i-a impus-o pentru a nu a conectat la timp un client care incheiase un contract de furnizare de servicii de internet si televiziune.
RCS & RDS nu a reusit nici la 180 de zile dupa incheierea contractului sa conecteze acel client la retea pentru a-i furniza serviciile, motivandu-si incapacitatea prin faptul ca nu avea acoperire cu fibra optica in respectiva zona. Desi aceasta scuza a fost spusa si in fata celor de la ANPC, insa ei nu i-au crezut pe cei de la RCS & RDS, si instanta a avut aceeasi gandire, spunand ca operatorul trebuia sa stie, cand a incheiat contractul, unde poate oferi acoperire, si unde nu.
RCS & RDS. AMENDA IMPORTANTA ramasa DEFINITIVA
RCS & RDS. Amenda in sine este infima pentru compania care castiga 1 miliard de euro anual in Romania, insa importanta este decizia in sine, deoarece alti clienti care sunt intr-o situatie similara pot face plangeri care pot avea acelasi rezultat. Daca ANPC a castigat o data in instanta impotriva RCS & RDS dupa ce operatorul nu a conectat la timp un client, amenzile impuse de catre institutie pot fi aparate si in alte cazuri cu aceeasi eficacicate, ceea ce este bine pentru clienti.
Este evident că afirmațiile RCS&RDS sunt considerate de instanță ca neîntemeiate, semnarea contractului și refuzul de a informa consumatorul într-un mod obiectiv printr-un răspuns la solicitările scrise ale acestuia constituind implicit o practică comercială agresivă față de consumator, ANPC făcând o corectă încadrare juridică a faptelor comise de RCS&RDS, sancțiunea aplicată fiind proporțională cu pericolul social concret, procesul verbal contestat fiind considerat de instanța ca fiind temeinic.
RCS & RDS. Pierzand acest proces, compania se poate gandi mai serios cand incheie contracte pe care nu el poate onora, sau poate refuza la timp sa promita conectarea intr-o zona in care nu are acoperire. Desigur ca acesta este un caz izolat pentru RCS & RDS, insa e bine de stiut ca in situatiile in care se intampla probleme de acest gen, iar cei de la ANPC aplica amenzi, ele sunt justificate si pot fi mentinute in urma unei contestari in instanta.