Xiaomi. CRESTERI de Preturi pentru a fi mai mult ca Apple

Xiaomi. Compania chinezeasca pregateste cresteri de preturi pentru telefoanele sale pentru a fi mai mult ca Apple, iata cat de mari vor fi scmpirile.

Xiaomi pret

Xiaomi. Compania chinezeasca a lansat in acest sfarsit de iarna Xiaomi Mi 9, un smartphone care va pune cu siguranta presiune pe iPhone, sau telefoanele de la Samsung si Huawei, insa strategia de viitor a chinezilor e cu totul alta. CEO-ul companiei Xiaomi a anuntat cresteri de preturi pentru viitoarele modele de telefoane in ideea de a scapa de brand-ul de producator de telefoane ieftine, si implicit de proasta calitate, strategia fiind una foarte interesanta.

Xiaomi. Producatorii din China sunt in general vazuti ca avand “chinezarii”, adica produse ieftine si proaste, iar asta se aplica inclusiv pentru cei de la Huawei, care nu au produse chiar atat de ieftine, dar imaginea generala e cam aceeasi. Xiaomi are telefoane cu specificatii premium si preturi injumatatite fata de cele ale concurentilor, insa aceasta imagine pare s anu fie echivalenta cu succesul, asa ca acum chinezii vor sa faca o schimbare radicala a modului in care sunt perceputi.

Xiaomi. CRESTERI de Preturi pentru a fi mai mult ca Apple

Xiaomi. Chinezii vor sa creasca usor, pentru inceput, preturile telefoanelor pe care le vand, astfel ca recent lansatul Xiaomi Mi 9 ar urma sa fie ultimul varf de gama al lor care va avea un pret mai mic de 3000 RMB, sau 450 de dolari. E posibil ca preturile sa urce la 500 de dolari pentru cele mai ieftine varfuri de gama lansate de catre Xiaomi, insa doar cresterea de pret nu va garanta faptul ca oamenii vor incepe sa priveasca brand-ul ca fiind unul premium.








Actually, we want to get rid of this reputation that our phones cost less than RMB 2,000. We want to invest more and make better products. I said internally that this might be the last time our price will be under RMB 3,000… In the future, our phones might get more expensive—not a lot, but a little more expensive.

Xiaomi. Desigur ca separat de ideea de a isi schimba imaginea, compania chinezeasca vrea sa obtina fonduri noi pentru a putea investi mai mult in cercetare si dezvoltare, eventual pentru a copia mai putin de la Apple, Samsung, sau Huawei. Strategiile de acest gen nu au chiar intotdeauna succes, iar asta pentru ca nu toata lumea asociaza pretul mare cu calitatea, iar cei obisnuiti cu preturi mici, nu vor fi dispusi sa plateasca preturi mai mari dintr-odata.