Boeing, unul dintre cei mai mari producatori de avioane, este in atentia tuturoa zi, deoarece folosirea telefoanelor in avioanele sale este un real pericol pentru toata lumea. Inclusiv plasarea telefonului in airplane mode, modul avion, nu elimina riscurile la care sunt spusi toti cei care se afla in avioanele Boeing in care sunt folosite telefoane.
Detaliile de azi fac referire la un studiu din 2014 a autoritatii aeronautice din SUA, aceasta afirmand ca ecranele avioanelor Boeing 737 si 777 sunt vulnerabile la semnale Wi-Fi, GSM, sau radarele de vreme. Unele dintre avioanele Boeing au avut ecranele inlocuite, insa inca exista cateva zeci de avioane care zboara acum si au modelele vulnerabile.
Honeywell, producatorul acestor ecrane, sustine ca nu exista avioane Boeing care sa fi fost afectate din cauza acestor probleme, si ca inclusiv cele cu ecrane vechi zboara fara probleme. Problemele generate de aceste interferente pe ecranele avioanelor Boeing impidica vizualizarea vitezei de zbor, sau a informatiilor despre navigare.
In ciuda afirmatiilor celor de la Hontwell, unii piloti de avioane Boeing sustin ca au avut probleme cu ecrane inchis, sau informatii disparute de pe ele. In Europa, cei de la Ryanair au ecrane vechi pe avioane Boeing care ar putea fi vulnerabile, si cum linia aeriana e populara in Romania, e bine sa stiti care sunt riscurile.
Un studiu FAA din 2014 a arătat că unele ecrane din cabina de pilotaj ale avioanelor Boeing 737 și 777 sunt vulnerabile la interferențe prin intermediul semnalelor WiFi, semnalelor telefonice sau chiar al radarului meteorologic. Interferențele pot determina unitățile afectate să piardă date critice privind viteza aeriană și navigația. Transportatorul european european Ryanair nu și-a îmbunătățit ecranele datorită “poverii financiare”, dar a inspectat unitățile sale de afișare și le-a înlocuit pe cele cu probleme.