Serviciul de urgenta 112 este in atentia lumii intregi dupa ce o tanara a fost rapita si ucisa in Caracal, cu o parte din vina aruncata inclusiv asupra celor din spatele acestui sistem care a salvat si foarte multe vieti. Desi initial se dadea vina pe STS pentru localizarea proasta, acum vina este intoarsa asupra operatorului de la 112 care a preluat apelurile initiale, si nu a avut o atitudine corecta, pentru a cere mai multe informatii despre locatia fetei.
112 este bombardat zilnic, la propriu, cu 34.000 de apeluri false de catre cetatenii Romaniei, operatorii fiind fie injuratie, fie pusi sa trimita echipajele de urgenta pe piste false, totul fara repercusiuni asupra majoritatii celor care genereaza problemele. 70% dintre apelurile 112 sunt abuzive, sau false, iar un grup de parlamentari PSD vrea sa inaspreasca pedepsele pentru cei care au asemenea practici, iar asta este o idee extraordinar de buna.
112. ATENTIE! Noua Schimbare IMPORTANTA Pregatita in Romania
Conform proiectului de lege, pedepsele pentru apelurile abuzive, sau false, facute la serviciul de urgenta 112 se vor pedepsi cu amenzi de pana la 8000 de LEI, sau pana la 800 de ore in folosul comunitatii. In momentul de fata amenzile sunt cuprinse intre 500 si 1000 de LEI, dar desigur ca ele trebuie sa si fie aplicate de catre cineva, lucru care nu se prea intampla, mai ales ca STS nici nu poate face localizare, iar apelurile de pe prepay sunt imposibil de localizat.
“Pedepsele blânde de până acum au dus la o situație alarmantă: 70% din apelurile la 112 sunt abuzive sau sunt alerte false. În fiecare zi sunt înregistrate: 34.000 de apeluri abuzive (cu injurii și întrebări stupide sau pur și simplu țin linia ocupată), iar altele trimit echipajele de urgență la evenimente inexistente. Totodată, recidiva în interval de 1 an de la sanționare se pedepsește cu amendă de la 4.000 la 8.000 lei sau echivalentul a 25% până la 100% din costurile generate de alertarea falsă a agențiilor specializate sau prestarea de la 400 pâna la 800 de ore de activități în folosul comunității.”
Faptul ca 70% dintre apelurile primite de catre serviciul de urgenta 112 sunt de fapt abuzive, sau false, arata in ce fel de societate traim, si cat de putin le pasa oamenilor de salvarea vietilor altor persoane. Apelurile de acest gen pot impiedica preluarea altora care pot salva vieti, 112 fiind, din pacate, tinta pentru persoane care ar trebui sa primeasca amenzi chiar mai aspre pentru aceste practici, dar nimeni nu le va aplica, din pacate.