112: Ce SCHIMBARI s-au Facut in Urma Tragediilor din Caracal ?

112 a fost sursa unui scandal imens in Romania in iulie, iar sindicalistii din Politia Romana explica exact ceea ce s-a schimbat, sau nu, in tara noastra.

112 Ce SCHIMBARI s-au Facut in Urma Tragediilor din Caracal

112, serviciul de urgenta din Romania, a fost in centrul unui scandal imens la final de luna iulie dupa ce o tanara a sunat pentru a cere ajutor, dar a fost lasata sa moara de catre autoritatile care n-au salvat-o. O luna si jumatate mai tarziu, sindicalistii din Politia Romana spuna ca in cazul unei probleme foarte serioase nu s-a schimbat absolut nimic pentru serviciul de urgenta 112, iar cazurile de la Caracal se pot repeta oricand.

112 nu are in momentul de fata suficient personal pentru a face fata tuturor apelurilor care se fac zilnic, iar aceasta a fost una dintre marile probleme care a stat la baza tragediei din cazul Alexandrei Macesanu. Sindicalistii din Politia Romana sustin ca inca e nevoie mare de oameni care sa raspunda la apelurile 112 venite atat la Politie, cat si la alte institutii, iar in Slatina, unde a sunat Alexandra, lucreaza 2 oameni desi este necesar de 5.

112: Ce SCHIMBARI s-au Facut in Urma Tragediilor din Caracal ?

112 este practic functional cu un numar mult mai mic de angajati decat cel necesar pentru ca totul sa functioneze asa cum trebuie, iar de aici apar tragediile precum cele din Caracal. Daca oamenii care raspund la apelurile de urgenta venite la 112 nu sunt suficient de odihniti si fac ture de cate 12/24 de ore, e usor de inteles de ce nu isi fac treaba asa cum trebuie, iar cand oamenii sunt primesc raspunsuri halucinante pentru problemele lor.








„Nu s-a schimbat nimic. Nu contează cât e tura, că e de 8, de 12 sau de 24 de ore, problema de fond e că există un singur polițist care răspunde. (…) Nu s-a schimbat nimic. Postul telefonic există. E vorba de personal. De exemplu, la Slatina avem două linii telefonice. Mai trebuiau cinci oameni pentru încă o tură. Astăzi, dacă ar mai sună Alexandra, dacă folosim metoda absurdului și reducem totul la absurd, da, se poate repeta, poate fi identic.”

112 ar trebui sa fie un serviciu care salveaza vieti, insa din pacate apar situatii precum tragediile din Caracal, si multe altele, in care oamenii care raspund la apeluri nu sunt 100% conectati la gravitatea probelemlor. Din pacate, pentru aceasta situatie nu exista o rezolvare, iar asta duce in final la probleme si mai mari pe care tot cetatenii trebuie sa le suporte, multi pierzandu-si increderea in serviciul de urgenta 112.

Desi Guvernul Romaniei a promis foarte multe schimbari pentru serviciul de urgenta 112, in realitate se pare ca nu chiar atat de multe s-au modificat, si problemele continua sa afecteze oamenii.