Orange are probleme inainte de a finaliza cumpararea Telekom in Romania, operatorul de telecomunicatii trecand printr-o perioada destul de dificila, dar nu toate vestile sunt chiar atat de proaste. Conform informatiilor furnizate astazi de catre Orange, in Romania operatorul a inregistrat in primele 9 luni din 2019 venituri de 812 milioane de euro, cu 2.8% mai mici decat cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, desi numarul de clienti a crescut.
Orange a inregistrat in T3 2019 venituri de 279 milioane de euro, cu 4% mai mari fata de T3 2019, insa compania punand scaderea veniturilor totale din primele 9 luni ale 2019 pe reducerea vanzarilor de echipamente in Romania. Orange a terminat T3 2019 cu 10.9 milioane de clienti, in creste cu 0.3% fata de T3 2018, insa numarul de clienti ai serviciilor mobile a scazut cu aproximativ 130.000, o buna parte dintre ei plecand cel mai probabil la Digi Mobil.
Orange are PROBLEME Inainte de a Finaliza CUMPARAREA Telekom
Orange a inregistrat totusi o crestere de 71.000 de clienti pe partea de servicii fixe, ajungand la 312.000, in segmentul serviciilor de televiziune numarul clientilor crescand la 532.000, cu 12% mai mare fata de T3 2018. Pe partea serviciilor de internet cei de la Orange au inregistrat o crestere cu 28% a numarului de clienti, ajungand la 333.000 de clienti, numarul de utilizatori ai Orange Money crescand deasemenea cu 32% in doar un an de zile.
“La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.928.000 de clienți, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018. Interesul pentru serviciile fixe este unul constant, pe acest segment menținându-se evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii septembrie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra 532.700 de clienți, în creștere cu 12% faţă de T3 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 332.900 de clienți, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă din 2018.”
Orange inregistreaza o evolutie fluctuanta, cu venituri in scadere, dar cresteri pentru numarul de clienti pe anumite segmente, exceptandu-l pe cel de servicii mobile, ceea ce este destul de surprinzator pentru operator. Daca lucrurile vor continua in acest ritm, atunci pana la finalul anului, cei de la Orange vor inregistra o scadere de cateva zeci de milioane de euro a veniturilor, iar asta in ciuda faptului ca au crescut preturile unor abonamente.
Orange a modificat oferta de abonamente dupa adoptarea OUG 114/2018, crescand preturile lor, si fortand acum clientii cu abonamente ieftine sa treaca la cele mai scumpe, dar fara aceste masuri, pierderile ar fi fost mult mai mari.