In al doilea trimestru fiscal al anului 2010 tableta iPad avea o cota de piata de 94% pe piata tabletelor. Un an mai tarziu aceasta cota de piata scade cu 33% desi numarul de tablete vandute a crescut de 3 ori insa insuficient de mult pentru a amortiza cresterea inregistrata de vanzarile de tablete cu sisteme de operare Android, Windows, QNX, etc. In aceeasi perioada a anului trecut Apple vindea 3.3 milioane de tablete iPad in timp ce producatorii de tablete Android vindeau doar in jur de 100.000 de unitati. Anul acesta Apple vinde 9.2 milioane de tablete iPad iar producatorii de tablete Android vand 4.5 milioane de unitati. Vanzarile de tablete iPad au crescut cu 6 milioane de unitati, cele de tablete Android cu 4.4 milioane de unitati si Apple a pierdut o treime din cota de piata.
Datele sunt furnizate de o companie de analiza a pietei din SUA care a preluat informatiile privind vanzarile din rezultatele financiare prezentate de fiecare producator de tablete Android. Apple a pierdut o treime din cota de piata in doar un an de zile insa tableta iPad 2 detine in continuare o cota de piata de 61.3% insa in anii urmatori aceasta cota de piata va fi considerabil redusa avand in vedere numarul mare de tablete Android ce urmeaza sa fie lansate. Probabil Apple nu se astepta ca intr-un an de zile sa piarda atat de mult din cota de piata si daca ar fi reusit sa vanda mai multe tablete iPad 2 atunci probabil ar mai fi salvat o parte din ce aveau.
Trebuie notata si cresterea inregistrata de tabletele cu sisteme de operare Android Windows si QNX(BlackBerry Playbook) care par sa fie foarte populare in momentul de fata avand in vedere ca, cumulat s-au vandut in 4.5 milioane de exemplare.