Ministrul Educatiei a dezvaluit pentru toata Romania o serie de hotarari foarte importante care au fost luate pentru toate scolile din tara noastra, iar ele sunt detaliate de catre autoritati in cadrul programului de guvernare, acolo unde este descrisa reforma sistemului educational din Romania, in urmatorii ani.
Ministrul Educatiei a lucrat la partea din programul Guvernului Romaniei in care sunt incluse aceste obiective de reformare a scolilor din toata tara, iar mai jos puteti vedea ceea ce intentioneaza sa sa faca actualii reprezentanti ai guvernului pentru a imbunatati nivelul sistemului educational din Romania.
“Educaţia reprezintă şansa pe care fiecare stat şi-o acordă pentru viitor. Fără educaţie o ţară nu poate garanta nici sănătatea, nici securitatea şi nici prosperitatea. România Educată este indispensabilă unei Românii puternice şi prospere.
România trebuie să fie ţara în care fiecare cetăţean îşi găseşte şansa de a-şi îndeplini potenţialul, plecând de la accesul echitabil la o educaţie de calitate. Însă, pentru ca educaţia să reprezinte fundaţia solidă pentru o societate democratică şi modernă, trebuie să existe o viziune coerentă, care să reunească soluţiile la provocările actuale, cronice și generate de criza pandemică, precum şi strategia pentru adaptarea la viitor.
Echitatea – reducerea decalajelor din sistem și asigurarea șansei la o educație de calitate pentru copiii și pentru tinerii din toate mediile. Excelenta – susținerea și motivarea excelenței în cadrul procesului educațional. Integritatea – asigurarea de repere valorice și promovarea eticii în educație, dar și în viața de după absolvire.
Starea de bine – dezvoltarea holistică a triunghiului minte-corp-suflet, cu ajutorul consilierii și al măsurilor de sprijin. Profesionalismul – menținerea de standarde ridicate în formarea cadrelor didactice și, implicit, în educația oferită elevilor și studenților. Respectul – însușirea respectului pentru alte persoane, instituții, mediu și societate, ca parte a formării.
Flexibilitatea – asigurarea unui parcurs educațional individualizat pentru fiecare elev. Diversitatea – garantarea respectului pentru diversitate și a unui mediu tolerant în procesul educațional. Transparenta – utilizarea de mecanisme transparente de evaluare și menținerea unei comunicări deschise și oneste în procesul educațional. Colaborarea – dezvoltarea parteneriatului școală-societate și menținerea unui climat constructiv în interiorul sistemului de educație.”