Volskwagen este unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de automobile din intreaga lume, el facand parte din grupul VAG, al patrulea cel mai mare din industria auto, fiind depasit doar de catre GM, Toyota si Ford. Din grupul VAG, mai fac parte si marcile Audi, Skoda, dar si prestigioasele marci Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati.
Volskwagen este cel mai mare producator auto strain din China, insa recent a dispus inchiderea fabricii din orasul Tianjin, situata la 100 km de capitala Beijing, ea fiind condusa impreuna cu Faw Group. Uzina de asamblare a grupului construieste crossover-ul Audi Q3, alaturi de alte modele ale grupului destinate pietii locale.
Volskwagen si-a bazat decizia pe faptul ca miercuri a inceput o noua faza de testare a celor 14 milioane de locuitori din zona pentru a limita raspandirea variantei Omicron a COVID-19. Inchiderea fabricii, conform analistilor, ar genera costuri economice vor fi foarte mari pentru China, mai ales ca si o alta fabrica, de componente, va fi deasemenea inchisa din cauza numarului mare de cazuri de Coronavirus din zona in care se afla.
„Din cauza recentelor focare de COVID-19, atat fabrca de vehicule FAW-VW, cat si fabrica de componenete de transmisie automata din Tianjin au fost inchise de luni. Ambele fabrici au efectuat de doua ori teste COVID-19 pentru toti angajatii in aceasta saptamana si asteapta rezultatele. Speram sa reluam productia foarte curand si sa ajungem din urma cu productia pierduta. Prioritatea de top ramane sanatatea si bunastarea angajatilor nostri.”
Un alt mare producator auto Toyota Motor Group,cel care produce in China modelele Corolla, Izola, Vios si Allion, a oprit productia inepand de luni din cauza impactului care il are testarea obligatorie pentru COVID-19 a locuitorilor orasului Tianjin.
„Planuim sa reluam operatiunile de indata ce instructiunile guvernului dar si siguranta si securitatea comunitatii locale si a furnizorilor vor fi asigurate.” a specificat grupul Toyota intr-un comunicat.
Analistii de la Morgan Stanley prognozeaza o scadere, in primul trimestru al anului 2022, pentru a doua ceea mai mare economie a lumii, deoarece varianta Omicron ar putea „implica mai multe costuri decat beneficii in cadrul strategiei zero COVID a Chinei”.