Valeriu Gheorghita: Doua Masuri de Ultim Moment Anuntate Oficial in Romania

Valeriu Gheorghita Doua Masuri Ultim Moment Anuntate Oficial Romania

Valeriu Gheorghita a anuntat in mod oficial doua masuri foarte impotrante care au fost luate pentru milioanele de romani din toata tara, iar asta pentru ca vorbim despre decizii care duc la inchiderea unor cabinete de vaccinare din cauza numarului redus de oameni care ajung in ele.

Valeriu Gheorghita spune deasemenea si ca persoanele care nu au documente de identitate se pot vaccina deasemenea in momentul de fata, ceea ce desigur ca este o veste excelenta pentru cei care din varii motive nu au documentul de identitate la dispozitie, sau persoanele fara adapost.

“Practic, noi am identificat un număr de 322 de cabinete de vaccinare care au o activitate redusă în ultimele două săptămâni, în perioada evaluată, ceea ce înseamnă mai puțin de 10 doze administrate zilnic. Ieri am avut o ședință, împreună cu colegii de la Institutul Național de Sănătate Publică, Ministerul Sănătății și Direcțiile de Sănătate Publică, și, practic, analizând fiecare cabinet de vaccinare în parte, 171 își vor încheia activitatea în perioada următoare.

De asemenea, parte din celelalte centre vor fi probabil transformate în centre de testare, acolo unde permite circuitul și accesibilitatea pentru pacienți, mai ales în mediul rural și de asemenea o parte din centre vor funcționa în format hibrid, în sensul în care va exista atât activitate de vaccinare, cât şi activitate de testare.

Mai mult decât atât, din acest punct de vedere, de pildă, centrul de vaccinare de tip drive-thru din Deva, Hunedoara, deja și-a început activitatea și ca centru de testare și, practic, persoanele se prezintă direct la centru, pe un flux separat și beneficiază de testare, conform recomandărilor.

Un alt element important este legat de optimizarea Registrului Electronic Național de Vaccinare, tocmai pentru a permite să înregistrăm persoanele fără acte de identitate, pentru că aveam o problemă la persoanele fără adăpost, unde în mod obișnuit direcțiile de asistență socială din cadrul primăriilor se ocupă de eliberarea și de actele de identitate, de a sprijini aceste persoane pentru eliberarea actelor de identitate.

Insă mulți dintre ei migrează dintr-o regiune în alta sau dintr-un județ în altul și din acest punct de vedere era o problemă. Pentru a facilita procesul de vaccinare, începând de luni, din 14, s-a optimizat Registrul electronic național de vaccinare și pot să fie înregistrate și aceste persoane, tocmai pentru a exista o evidență clară a acestora.”