Ministrul Educatiei a dezvaluit noi masuri de ultima ora pentru scolile din toata Romania, si milioane de elevi sau parinti, acestea fiind prezentate inainte de a fi implementate pentru a se pregati toata lumea de schimbarile care vor veni incepand din cursul anului viitor.
Ministrul Educatiei spune ca evaluarile trebuie regandite, in special in contextul pandemic, daca va continua, sau trebuie facute in principal in clase pentru a fi mai relevante, iar separat vorbeste despre planurile cadru pentru 2023 care vor fi regandite pentru scoli.
“Evaluarile si-au pierdut foarte mult din relevanta. Daca anul trecut 53% din elevi aveau peste media 8.5, am cules date la nivelul primului semestru, si nu mai sunt 53% dintre elevi la nivelul de top, ci sunt 60%. In ritmul acesta unde vom ajunge ? Daca se pastreaza acest trend, inseamna ca in 1 sau 2 ani vom avea 100% elevi cu note maxime, si atat.
Toate aceste probleme trebuie tratate in acelasi timp, clasele prea mari au inceput sa fie rezolvate, ba chiar au creat nemultumiri mari si foarte mari din cauza limitarii numarului de elevi dintr-o clasa. Cu totii ne dorim sa avem clase de dimensiuni mici, cu un numar mic de elevi, pana cand copilul nostru trebuie sa ajunga intr-o asemenea clasa.
Supraincarcarea programelor este un element extrem de important. Da, trebuie schimbat ceva pe acest palier, iar schimbarea se cheama planul cadru. Noi incepand din anul 2023, deci de la anul, pentru liceu ocazie cu care vor trebui revizuite si planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut ocazia sa demonstreze intr-un ciclu ce progres au reusit sa genereze, si nu au reusit.
Schimbarile au fost mai mult de forma. Rezistenta la schimbare este cauza. Nici macar nu pot fi acuzati profesorii care predau o anumita disciplina, ca-si iubesc atat de mult disciplina incat n-au vrut sa renunte la nimic nici din numarul de ore, nici din materia predata. Am ajuns sa facem geometrie vectoriala pentru toti copiii, dar nu cred ca e necesara pentru toti copiii.
Eu sunt totusi absolvent de matematica – fizica, treapta 1 si 2, la Sfatul Sava si m-am descurcat fara geometrie vectoriala, am reusit sa fac ceva in viata. S-ar putea sa mai existe si alti tineri sa reuseasca sa faca cate ceva in viata, mult sau putin, fara geometrie vectoriala. Cei ca mine sunt vinovati pentru situatia actuala, pentru ca n-am avut curajul si taria pentru a nu supara prea multa lume.” a dezvaluit oficialul.