Ministrul Educatiei a dezvaluit o serie de decizii extrem de importante care vizeaza toate scolile din Romania si milioane de elevi din toata tara, iar asta pentru ca guvernul descriere in PNRR cum vrea sa aduca mai multa tehnologie in unitatile de invatamant, inclusiv manuale digitale.
Ministrul Educatiei explica mai jos cateva dintre schimbarile majore care ar urma sa fie posibile multumita tehnologiei care ar trebui sa ajunga in scolile din toata Romania multumita banilor care sunt alocati prin PNRR pentru tara noastra, totul pentru ca educatia sa fie imbunatatita pentru tineri.
“Investiția I15 reprezintă operaționalizarea Cadrului de referință național privind competențele digitale pentru Învățământul Preuniversitar (CRCDIP), pe baza prevederilor Documentului cadru pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor din învățământul primar, gimnazial, cu accent pe cele 21 de competențe ale DigComp.
Asigurarea dotărilor în învățământului gimnazial cu laboratoare pentru științe și tehnologii si formarea cadrelor didactice din sistemul de învățământ pentru pedagogia interdisciplinară și transdisciplinară experimentală, a realizării și documentării învățării autentice, vizibile, integrate și integrative.
Initiativa este completata de investițiile în dezvoltarea diferitelor tipuri de RED pentru nivelul gimnazial prin: integrarea competențelor digitale, a competențelor STEM, în complementaritate cu celelalte competențe-cheie pentru economia verde și a celor pentru viața de zi cu zi (life skills) prin module/ opționale care să stimuleze creativitatea şi inovarea, precum și gândirea computațională, începând din învăţământul primar (de exemplu robotica, print 3D, RPA, IoT).
Stimularea creativităţii și inovării prin sarcini de lucru care apelează la tehnologii digitale, la mijloace multimedia; activarea pedagogiilor inovative, cu accent asupra învățării prin descoperire, învățare experiențială, în sprijinul învățării cu sens, autentice și vizibile; stimularea experiențelor de învățare etc. Etapele investiției vor urmări: extinderea platformei manualelor digitale, prin adăugarea unor auxiliare școlare în format RED, pentru învățământul preuniversitar, pentru clasele pregatitoare-VIIIa, pentru toate disciplinele; crearea de resurse educaționale deschise accesibile pentru patru niveluri de învățare.
Nivel remedial, nivel accesibil (mediu), nivel avansat, nivel performanță (manuale digitale, materiale didactice digitale, lecții digitale/interactive/video, cursuri inovative opționale, aplicații multitouch, jocuri educaționale multiplayer etc.). Validarea acestora se poate face si practic (peer-evaluation) la nivel de expert, de platformă (de tipul like/dislike cu argumente) etc. dezvoltarea unor resurse educaționale deschise incluzive pentru gimnaziu, prin elaborarea și implementarea de programe accesibile de alfabetizare digitală pentru elevii cu dizabilități, sportivi, elevi spitalizați, etc, pentru adaptarea curriculumului cerințelor educaționale speciale.”