Ministrul Educatiei: Noile Masuri Importante pentru Milioanele de Elevi ai Scolilor

Ministrul Educatiei Noile Masuri Importante Milioanele Elevi Scolilor

Ministrul Educatiei a explicat in mod oficial noile masuri importante care au fost gandite pentru milioanele de elevi ai scolilor din toata Romania, ele avand menirea foarte serioasa de a creste substantial nivelul actului educational pentru toti tinerii din tara noastra in viitor.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre masuri care se intind de la digitalizarea procesului de educatie si pana la noi metode de evaluare online, plus masuri legislative pentru a aduce mai multa tehnologie in scolile din toata tara intr-o perioada cat mai scurta de timp, totul cu invstitii europene.

“În ultimul deceniu, în România s-au derulat o serie întreagă de programe de formare pentru cadrele didactice, care au cuprins inclusiv module de competențe digitale.

Prin reformele și investițiile finanțate prin PNRR, se încearcă o intervenție integrată a digitalizării educației, pentru adaptarea școlii exigentelor viitorului, prin dezvoltarea unui ecosistem dinamic și inovator de educație digitală de înaltă performanță, prin corelarea fluxurilor privind infrastructura hard (echipamente) și cea soft (competențe).

Modificări legislative pentru digitalizarea proceselor și conținuturilor în educație, precum și a derulării evaluărilor elevilor în sistem online. Reglementarea standardelor minime și optime pentru asigurarea calității activităților educaționale derulate în mediul virtual și prin intermediul tehnologiei virtuale.

Noul cadru va reglementa standardele minime și optime pentru a asigura calitatea activităților educaționale desfășurate în mediul virtual și prin intermediul tehnologiei virtuale. Alinierea la Cadrul european al competențelor digitale (DigComp) pentru elevi, inclusiv actualizarea curriculumului pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor din învățământul gimnazial și liceal, cu accent pe cele 21 de competențe ale DigComp, alfabetizare digitală, precum și dezvoltarea de materiale didactice digitale.

Operaționalizarea relațiilor dintre profilul de competențe al cadrului didactic, cu precădere referirile la competențele digitale, și curriculumul pentru formarea profesională inițială (FPI) și formarea profesională continuă (FPC) și curriculumul asociat formării competențelor. Prin integrarea rezultatelor proiectelor POCU, în implementare la ME, PROF și Master didactic se va elabora Profilul cadrului didactic, componenta competente digitale.”