Ministrul Educatiei: Scolile Pregatite de Schimbari Importante Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei Scolile Pregatite Schimbari Importante Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei a anuntat pentru milioanele de elevi din toate scolile Romaniei o serie de schimbari foarte importante care sunt pregatite a fi implementate in perioada urmatoare, iar aici vorbim despre o modernizare posibila multumita fondurilor europene.

Ministrul Educatiei explica mai jos cum vor avea parte de modernizari scolile pe partea tehnologica pentru ca elevii sa aiba acces la sali de clasa inteligente dotate cu echipamente de ultima generatie pentru ca in final calitatea actului educational sa creasca substantial.

“Criza COVID-19 a avut un impact negativ asupra învățării din cauza închiderii școlilor. Introducerea învățământului la distanță pare să fie mai puțin eficientă în procesul de învățare decât predarea la clasă, din cauza lipsei echipamentului tehnic adecvat, experienței anterioare în predarea digitală și folosirea tehnologiei, adaptării improvizate a programelor de învățământ și a dificultăților de menținere a elevilor concentrați, atenți în predarea la distanță.

Elevii din România au nevoie să beneficieze de un acces modern la o educație de calitate. Investițiile în săli de clasă inteligente dotate cu mobilier flexibil și echipamente IT sau zone de învățare comune vor fi însoțite de formarea cadrelor didactice în practici inovatoare la clasă, precum și observare la clasă.

Creșterea calității educației depinde de dezvoltarea unei ecosistem educațional rezilient la schimbare. În centrul educației regăsim profesorii și practicile pedagogice din clasă. Atunci când cadrele didactice excelează, eficacitatea profesorilor este probabil cel mai important predictor al învățării elevilor.

Câțiva ani consecutivi de predare remarcabilă pot compensa deficitele de învățare ale elevilor dezavantajați. TEACH este un instrument de observare la clasă dezvoltat de Banca Mondială, urmărind trei domenii principale: climatul clasei, instruirea și abilitățile socio-emoționale.

Cambridge Partnership for Education a creat, în cadrul proiectului pilot ”Comunități de practică în România – Învățarea fără limite”. Acesta a presupus lucrul în grup și exerciții destinate inițierii de comunități de practică la nivelul școlilor și a abordat teme precum învățarea fără limite, predarea online, sprijinirea elevilor cu cerințe educaționale speciale, propunându-și să susțină implementarea diferitelor strategii și instrumente de predare, crearea unui climat școlar pozitiv și promovarea pedagogiilor interactive prin încurajarea învățării active.”