Ministrul Educatiei: Noi Masuri Oficiale Confirmate, cum se Modifica Scolile

Ministrul Educatiei a confirmat in mod oficial noi masuri oficiale pe care vrea sa le faca in scolile din toata romania, modificarile despre care vorbeste oficialul guvernamental urmand a face o reorganizare pentru felul in care se desfasoara intregul an scolar incepand din aceasta toamna.

Ministrul Educatiei vrea o impartite diferita a anului scolar in Romania, mai multe vacante pentru elevi, dar in final si o regandire a sistemului prin care sunt evaluati copiii care urmeaza cursurile unitatilor de invatamant din tara noastra in urmatorii ani de zile.

“In luna martie va trebui sa avem structura anului scolar 2022 – 2023 cunoscuta, si vom avea un ordin prin care se va promova structura anului scolar. Sigur, principalul subiect va ramane acesta, trimestre versus semestre. Ce nu poate fi pus in discutie este urmatorul lucru, trebie sa avem module de invatare care sa alterneze cu perioade de repaos.

Modulul de invatare, conform pedagogiei moderne, trebuie sa fie de 6 – 8 saptamani, deci cele 5 vacante pe care le-am propus cred ca vor ramane asa. Anul scolar sa inceapa in data de 5 septembrie, in prima zi de luni a lunii septembrie, si sa se incheie in data de 16 iunie, sa avem un numar de 5 vacante.

O vacanta la final de octombrie de o saptamana pentru toti elevii, dupa primul modul de invatare, a doua vacanta sa fie de sarbatorile de iarna, si sa fie cu dauta consistenta, sa inceapa undeva pe 22 – 23 decembrie, si sa fie pana pe 8 ianuarie, deci sa avem 18 zile de vacanta de iarna. A treia vacanta sa fie in luna februarie, o saptamana.

A patra vacanta sa fie de sarbatorile pascale, in anul 2023 putem sa avem o vacanta de aproape 2 saptamani care sa includa atat sarbatorile pascale ortodoxe, cat si cele catolice. Deasemenea vrem sa avem o vacanta de vara care ar putea sa inceapa pe data de 17 iunie, si sa se incheie pe data de 4 septembrie.

Important este, si asta insist foarte tare, aceasta schimbare de forma care a atras foarte multa atentie, sa fie insotita de ceva mult mai important despre care s-a vorbit mai putin, o reforma a sistemului de evaluare in care sa putem realiza echilibru intre evaluarile sumative si cele formative, sa avem evaluari la inceput si final de an scolar, cea finala sa fie comparata cu cea de inceput si sa estimezi pierderile.”