Ministrul Educatiei ii anunta pe milioanele de elevi din toata Romania despre o serie de modificari in scolile tarii la care putini se asteptau in momentul de fata, dar care au fost gandite pentru ca in final copiii sa aiba parte de o calitate mai ridicata a actului educational, si sa poata avea evaluat progresul mai corect.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre evaluarile sumative si formative pentru ca nivelul de achizitionare al competentelor unui elev sa fie mult mai corect evaluat, astfel incat acesta sa stie ce are de recuperat din materia fiecarui an scolar, insa si ce fel de perspective poate avea in viata.
“Este nevoie de un feedback la intervale cat mai scurte de timp din partea profesorilor pentru elevi si pentru parinti, in asa fel incat sa nu vedem la final nivelul de achizitionare al competentelor al unui elev, cand nu mai ai ce face la final de ciclu, si acest lucru sa fie facut intr-o maniera formativa, si de asta am spus ca trebuie echilibru intre evaluarile sumative si formative.
Evaluarile formative au rolul de a identifica nivelul fiecarui elev, si de a putea interveni pentru a compensa, repara, consolida pe fiecare disciplina nivelul de achizitie a competenlor fiecarui elev. Deci echilibru intre evaluare formativa si evaluare sumativa, feeback transmis elevilor si parintilor intr-o maniera regulata, iar mai apoi aceste actiuni de orientare scolara la final de ciclu astfel incat parintii sa poata lua deciziile cele mai bune in cunostinta de cauza.
Invatamantul profesional in forma lui cea mai buna de organizare, invatamantul dual, care este compus dintr-o colaborare dintre scoala si agent economic este o prioritate maxima, esentiala, pentru reforma sistemului de educatie. Sustinerea sistemului profesional, daca se poate sistem dual, este cea mai buna varianta.
Invatamantul profesional nu mai trebuie sa fie privit ca o ruta a esecului, adica daca nu ai putut sa faci altceva, ai facut acest tip de invatamant. Trebuie sa oferim rute deschise in invatamantul profesional, si de preferinta sa fie corelat cu potentialul si aptitudinile fiecarui copil in parte, deci o educatie personalizata.
Deci este o prioritate majora acest tip de invatamant, el trebuie sa ofere rute variate si deschise, este singura varianta de dezvoltare. Deschis inseamna ca poti continua nivelul de pregatire inclusiv la facultate, sigur in domeniile in care se preteaza acest lucru.”