Ministrul Educatiei a confirmat in mod oficial o serie de hotarari foarte importante care vor avea loc in scolile din toata Romania, scopul acestora fiind de a le oferi elevilor din toata tara un proces de invatamant foarte mult imbunatatit si actualizat pentru lumea in care traim in momentul de fata.
Ministrul Educatiei vrea ca scolile din Romania sa “profite” de schimbarile din timpul pandemiei de Coronavirus pe partea de digitalizare si sa se pastreze unele dintre aceste modificari, inclusiv in scoli, cat si in universitati, totul pentru ca elevii si studentii sa poata beneficia de invatamant de calitate.
“De cand este permisa prezenta fizica, in cele mai multe scoli s-au facut eforturi pentru recuperarea materiei. Pentru a recupera trebuie sa stii unde ai pierdut. Pentru a sti unde ai pierdut, trebuie sa ai niste valori serioase, standardizate pentru a vedea unde trebuie sa intervii.
Conform notei pe care am transmis-o, universitatile pot decide o perioada de tranzitie cu recuperarea orelor pana la finele semestrului 2, daca e vorba despre pierderi de ore. Problema aici este pe 2 paliere. Legea Educatiei Nationale prevede cursuri cu frecventa de zi, a doua forma de organizare este invatamant la distanta, a treia si ultima forma de organizare, invatamant cu frecventa redusa.
Aceste forme de organizare au fost autorizate in urma unor verificari facute de catre ARACIS, care este membra a asociatiilor europene pentru asigurarea calitatii in invatamant. Pe baza acestei certificari de calitate, toate diplomele romanesti sunt recunoscute in toata Europa, fara ea se pune in pericol recunoasterea diplomelor romanesti.
In momentul in care o universitate a solicitat invatamant la distanta, sau invatamant cu frecventa redusa, ARACIS a verificat daca ai resursa umana competenta, capabila, sa predea in aceasta forma, daca ai partea de inrastructura fizica, sau informatica pentru a asigura serviciile educationale, si daca ai procedurile.
Atunci cand tu ca universitate ai acreditare strict pentru cursuri cu frecventa, si vrei sa faci altfel decat ai certificatul in perspectiva calitatii la nivel national, sau european, ai o problema. Va trebui sa modificam legea educatiei intr-un asa fel incat sa vedem si o forma de invatamant hibrid prin care sa valorificam aceste progrese prin perspectiva digitala.”