Ministrul Transporturilor a anuntat o serie de noi masuri oficiale foarte importante pentru toata Romania, iar asta pentru ca vorbim despre decizii care au legatura cu noi tipuri de drumuri care urmeaza sa fie finantate de catre autoritati in diverse zone din toata tara pentru milioane dintre romani.
Ministrul Transporturilor explica mai jos unde anume vor fi alocate diverse sume de bani, si in ce cuantum pentru ca in Romania sa fie imbunatatita infrastructura rutiera in cursul urmatorilor ani, fiind in principal vorba despre autostrazi care sa lege diverse regiuni din tara noastra.
“Încep lucrările pe încă un sector de autostradă! CNAIR a aprobat, astăzi, Proiectul Tehnic pentru Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania). Va putea începe astfel, în scurt timp, construcția celor 12,24 de km ai acestei secțiuni. Contractul, în valoare de 680,4 milioane lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR.
Pe traseul acestei secțuni, Antreprenorul român urmează să construiască, până în anul 2024, cinci viaducte și un pod. CNAIR a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Focșani-Bacău (tronson al A7-Autostrada Moldova)! Urmează aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern.
Ulterior, în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR se va aproba Proiectul Tehnic care reprezintă faza premergătoare demarării licitațiilor pentru construcția celor 3 Tronsoane ale autostrăzii: Tronson 1 (Focșani – Domnești Târg): 35,60 km, tronsonul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni): 38,78 km, tronsonul 3 (Răcăciuni – Municipiul Bacău): 24,52 km. Pe traseul Autostrăzii Focșani-Bacău (98,9 Km) urmează să fie construite: 91 de poduri și pasaje, 5 noduri rutiere, 10 spații de servicii, 3 Centre de Întreținere și Coordonare. Proiectul, cu o valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR.
România are nevoie de proiecte mari de infrastructură care se întâmplă, pe care le putem vedea! Alături de colegii mei din #PSD, am prezentat, astăzi, un scurt bilanț al primelor 6 luni de când coordonez Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Am demonstrat că se poate, dacă exista voință și viziune. Au fost semnate contracte cu o valoare totală de peste 3 miliarde de euro pentru toate modurile de transport.
Am modificat legislația pentru a urgența achizițiile și pentru a scurta termenele necesare avizelor, astfel încât să deblocăm proiectele care erau “captive” procedurilor lente. Am continuat descentralizarea proiectelor și cooperarea cu autoritățile locale. Și voi continua! România are nevoie de investiții în infrastructură mai ales acum, când ne confruntăm cu probleme foarte mari! Iar economia României are nevoie de șantiere începute și duse la bun sfârșit!”