Sorin Grindeau confirma faptul ca soarta TAROM si CFR Marfa a fost decisa la Bruxelles deja, el avand discutii cu vicepresedintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager pentru a agrea cea mai buna solutie in vederea restructurarii companiei aeriene, dar si a viitorului companiei de transport de marfa.
Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea si despre lucrari care sunt facute la linia de cale ferata cu ecartament larg din portul Galati, ele urmand a permite preluarea unor cantitati mai mari de marfa care vine din Ucraina, in special cand vorbim despre granele de care are nevoie o intreaga Europa in momentul de fata.
“Discuții constructive despre soarta companiilor TAROM și CFR Marfă! Astăzi, la Bruxelles, împreună cu Vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager, am agreat cea mai bună soluție pentru restructurarea Tarom. Variantele de lucru discutate și convenite vor asigurara stabilitatea economică a acestei companii.
Pentru CFR Marfă am stabilit principiile pe baza cărora va fi recuperat ajutorul de stat acordat acestui transportator feroviar. Au fost conveniți inclusiv parametrii în care poate funcționa un operator care să deservească interesele comerciale și strategice ale statului român.
Reparațiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galați sunt în plină desfășurare! Pentru a redeveni funcțională lucrările la această șină de cale ferată presupun: înlocuirea a 1100 traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei de piatră spartă, executarea burajelor tehnologice.
O parte din aceste operațiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galați, deoarece pentru acest tip de șină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale. Până în acest moment au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale.Au mai fost înlocuite aproape 4 mii de tone de material mărunt de prindere și a fost completată prisma cu 120 de tone de piatră spartă.
Burajul traverselor cu utilaje de mică mecanizare a fost realizat pe 1280 metri liniari de cale. Lucrările, care sunt realizate în regie proprie de Regionala de Căi Ferate Galați, au început în luna iunie și urmează să fie finalizate în luna august, anul acesta (2022). Redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucrainia (via Republica Moldova) în Portul Galați.” a afirmat oficialul.