Orange, cel mai mare furnizor de servicii de telecomunicatii din Romania, are cu mult peste 10 milioane de clienti in tara noastra, dupa achizitia diviziei de servicii fixe a Telekom. Numarul mare de clienti pe care compania ii are genereaza venituri substantiale in fiecare an, insa genereaza si destule probleme, dupa cum se observa si intr-un raport recent al ANCOM.
Orange este furnizorul de servicii de telecomunicatii care inregistreaza cele mai multe reclamatii cu privire la corectitudinea facturilor pentru serviciile de internet fix. Puteti vedea in imaginea de mai jos cat de mari sunt diferentele dintre Orange, Vodafone, Telekom, RCS & RDS, sau Nextgen, ceea ce vine ca o surpriza foarte mare pentru multa lume.
Conform datelor oficiale, cei de la Orange au inregistrat in semestrul 1 din 2021 43.1 reclamatii privind corectitudinea facturilor de internet fix pentru fiecare 1000 de conexiuni. In semestrul al doilea numarul a crescut la 45.9, ambele fiind mai mici decat cele inregistrate in ambele semestre corespondente din anul 2020, dar chiar si asa, raman foarte mari.
Orange este furnizorul cu cele mai multe reclamatii, singurul care se apropie fiind Nextgen, insa in cazul acestuia in semestrul al doilea din 2021 plangerile au scazut substantial. Orange a furnizat in 2021 servicii de internet fix in baza infrastructuri Telekom, teoretic lacosturi fixe, dar se pare ca inclusiv in aceste conditii clientii au avut de ce sa se planga din cauza facturilor.
Orange inregistreaza pentru serviciile de internet fix mult mai multe reclamatii privind corectitudinea facturilor in raport cu serviciile de internet mobil. Asta e o situatie foarte surprinzatoare in contextul in care pentru serviciile mobile pot aparea costuri suplimentare, de exemplu, in special in cazul roaming-ului, iar pentru cele fixe nu exista vreo problema similara.
Printre motivele din cauza carora s-ar putea plange clientii s-ar putea regasi unele precum perioada de tarifare a serviciului, tariful perceput pentru conectare, instalare, reconectare, sau deconectare, ori beneficiile sau reducerile care sunt oferite, insa cei de la ANCOM nu prezinta defalcat de ce anume s-au plans clientii atunci cand au facut reclamatii privind corectitudinea facturilor.