Sorin Grindeanu a anuntat in mod oficial astazi faptul ca a fost semnat in mod oficial un contract foarte important pentru una dintre autostrazile de importanta nationala pentru Romania, mai exact cel de proiectare si executie pentru ultima sectiune a autostrazii Sibiu – Pitesti, asteptata de ani de zile de catre romani.
Sorin Grindeanu spune ca acesta este contractul cu cea mai mare valoare din ultimii 30 de ani pentru o sectiune de autostrada, el avand o valoare de 5.32 miliarde de LEI, si vizeaza o sectiune cu o lungime de 37.40 kilometri intre Cornetu si Tigveni, iar asa se completeaza o autostrada care va lega Bucurestiul de Nadlac aproape exclusiv prin autostrada.
“Astăzi a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția ultimei secțiuni din Autostrada Sibiu-Pitești, care nu avea constructor desemnat! Din acest moment, întreaga autostradă este contractată, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, în lungime totală de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil.
Este contractul cu cea mai mare valoare lansat în ultimii 30 de ani în România: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA! Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secțiunea 2 (Boița-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpații și este cea mai complexă secțiune a acestei autostrăzi. Asocierea de constructori italieni are la dispoziție 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) și 45 de luni pentru construcție.
Pe această secțiune ar urma să fie deschisă circulația în anul 2027. Antreprenorul trebuie să construiască: 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie, 2 Noduri rutiere (unul la Cornetu și altul la Văleni), un ecoduct în zona localității Călinești.
Întregul proiect al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM și POT).
Cu efort constant recuperăm decalajele infrastructurii din România. Fie că vorbim de Drumuri de mare viteză, căi ferate sau porturi. Sunt obiective majore de infrastructură de care economia României are nevoie, dar care în ultimii 30 de ani nu au fost gestionate eficient.
Intrăm în linie dreaptă cu selecția echipelor manageriale profesioniste care vor conduce Companiile coordonate de Ministerul Transporturilor! Este momentul ca aceste instituții să își crească eficiența. Dezvoltarea economiei românești depinde inclusiv de performanțele lor.”